Két biciklin is használok ilyen agyváltót és a jelenleg kapható megoldások közül egyértelműen továbbra is ezt választanám olyan biciklire, ahol szükség van a nagy áttétel tartományra.
A terhelés alatti váltás nehezen megy, nem szereti, DE ha leveszem egy pillanatra a terhelést az alatt annyi fokozatot vált, amennyit tekerni tudok a markolatváltón.
Sokszor láttam, hogy láncváltóval elakadtak, mert későn próbáltak váltani egy emelkedőn. Ezzel a váltóval ilyen nem fordul elő, nagyon gyorsan sokat lehet vele váltani ha egy pillanatra leveszed a nyomatékot.
Télen is tökéletesen működik ez a Rohloff agyváltó, nem zavarja a dzsuva. Egyedüli probléma fagyos időben, hogy (valószínűleg a kenőolaj besűrűsödése miatt) a racsni néha nem akad be azonnal, hanem van mondjuk egy negyed hajtókar fordulatnyi szabadonfutás előre.
Alkatrész utánpótlás és javítás: a speciális alkatrészek beszerzése nehézkes, de Lenkei Pétertől vagy internetről bármi beszerezhető.
Az agyváltó beszerelésével szokott bajom lenni, mert a bovdenek levágását könnyű elrontani. Érdemes a méretre vágást segítő szerszámokat beszerezni. A karbantartás olajcseréből és a kopott lánckerék cseréjéből/megfordításából áll. Az utóbbihoz érdemes megvenni a célszerszámot, mert az átlag bringaboltnak biztos nincs ilyene. A bovdenek beállítására, nyúlására gyakorlatilag nem érzékeny a Speedhub 500/14, a fokozatok bekattanása az agyban történik.
Sokáig használtam hozzá való vázzal láncfeszítő nélkül, de azon kézileg kellett utánfeszíteni a láncot ha megnyúlt. A láncfeszítős megoldás nem rosszabb és szinte bármilyen vázzal használható.
Ha megfizethető az árkülönbség, akkor a tárcsafékes verziót javaslom, mert az agy élettartama alatt könnyen előfordulhat, hogy mégis tárcsafékre váltasz. A külső váltómechanika egyébként is erősen ajánlott, ha nem kifejezetten az agyhoz való vázat használsz.
Volt olyan problémám, hogy az olajcsere-nyílás záró csavarja mellett szivárgott az olaj. Ezt végül úgy oldottam meg, hogy teflonszalaggal betekertem a zárócsavart mielőtt visszaraktam. A tömítéseknél enyhén szivárog az olaj, de ez csak annyi problémát okoz, hogy koszos lesz a környékük az olajba beragadt portól.
Szerk.:
A második agyváltómon kb. 14000 km után észrevettem, hogy oldalirányban lötyög az agy kb.0,5-1 mm-t. Más problémát nem észleltem, de írtam a gyártónak, hogy mit tegyek. A megoldás az volt, hogy be kellett csomagolnom a kereket és elvinni egy olyan helyre ahonnan az érte küldött futár el tudja vinni munkaidőben. Egy hét múlva jött vissza a kerék a megjavított aggyal. Még az odaszállítás költségét sem kellett kifizetni, a javításét sem. A kerék mellett volt egy levél is, amiben leírták, hogy sajnálják, hogy problémám volt. Mindez a garancia lejárta után kb. 1 évvel történt. Ez is megerősíti, hogy bár az agy nem javítható otthon, de mégis a javítása jól megoldott és a gyártó komolyan veszi, hogy a csúcs árért csúcs minőséget és szolgáltatást adnak. Továbbra is merem ajánlani. A másik agyváltóm 50000 km környékén hibátlanul működik, úgyhogy a lötyögés nem tűnik típushibának.