A mozgásrendszere miatt nem pogózik túlzottan.
150X12 hátsó agy és a 1,5 fejcső miatt elég stabil.
Használtan elég olcsón hozzá lehet jutni.
A rövid felépítés miatt jobb áttétellel lehet felfelé is haladni.
A viszonylag rövid tengelytáv miatt egyenesekben, nagy tempónál kicsit ideges.
A hátsó háromszög lehetne kicsit hosszabb.
Ha nem figyelünk a nyeregcsövet le lehet nyomni a rugóstagig, mert nincs benne ütköző.
Először kicsit vegyesek voltak az érzések, mert fórumokon utána érdeklődve elég negatív kritikát kapott de ez nagyrészt annak tudható be,hogy az emberek nagy része sz*rnak tartja, mert nem DEMO felirat van rajta.
Volt szerencsém vásárlás előtt kipróbálni egyet és elég pozitívan csalódtam benne.
Természetesen vannak hátrányai is, mint pl. az elég rövid tengelytáv, (Small méretben 1095mm) ami miatt egyenesekben kissé "ideges". Ezt a ZS49 fejcsőnek köszönhetően, 1° és 2° kormánycsapágyakkal és offset tag tengelyekkel lehetséges akár 1140 miliméterig és akár 60,5° fejcsőszögig variálni.
Gyárilag RS Boxxerrel van szerelve a gép, Nekem személy szerint nem tetszik mert a rövid vázhoz, a vastag fejcsővel és vázzal elég "korlátolt" lesz a gép, nagyon keveset fordul. Én RS Totem RC2-vel használom, sokkal kezesebb vele, esztétikailag is szebb.
A FOX Van R tag nem rossz, de egy jobban személyre szabható RS Vivid R2C taggal jobb a mozgás, és tekerhetőbb is Én ezzel használom. Sajnos itt hátrány ként kell felhoznom, hogy a levegős RS Vivid kamra szelepe beleér a vázba, és a FOX RC2 és RC4 sem fér be a vázba.
A Fékek határozottak, de nem túl adagolhatóak, a régi fajta CODE féktest miatt nagyon nehezek, az Elixir R karok pedig sajnos nagyon tudnak lötyögni. Ezeket Avid X0 Trail szettre és HS1 tárcsákra cseréltem, könnyebb, megbízhatóbb, adagolhatóbb fékek bár jóval drágábbak is.
Kerékszett az örökké valóságnak van tervezve, MTX felnik, DT 2-2,3 mm küllők, Formula agyak és Kenda Excavator gumik. A súly elég nagy, de így sokat kibír. a gumik puha vagy kicsit sáros talajon jól fognak, de poros vagy kemény földön csúsznak mint a takony. Ezeket Mavic Deetraks szettre és Maxxis Minion gumikra cseréltem, a súly csökkenés miatt könnyebb hajtani kicsit és a gumik sokkal jobban tapadnak.
A hajtás tönkretehetetlen, az E13 LG1 terelő rendesen tart, de a taco része nagyon sérülékeny, ezt nekem az első körben sikerült eltörni. A SRAM X9 váltás hibátlan. Ezeket Truvativ Descendat hajtásra, 11-36 sorra és Narrow Wide 34T tányérra cseréltem, hogy lehessen kicsit "endurozni" a géppel.
A gyári FUNN kormány 720 mm széles, ez DH géphez szerintem kicsit keskeny, 780 mm azért jobban illik egy ilyen gépbe.
Az SDG I-Beam nyereg kimondottan mutatós szerintem, hogy a váz mintájára hímezték. A nyeregcsővel együtt a bringa egyik legkönnyebb része.
Összegezve az egészet: A Boot'r egy jó gép, csak kicsit nehéz (Kb.20 Kg). Könnyebbre cserélve sok alkatrészt egy nagyon patent kis gépet kapunk.(17 Kg.) Hátránya, hogy sok az előítélet iránta, úgyhogy ha veszünk egy ilyet utána elég nehéz lesz eladni, de cserébe ha venni akarsz akkor elég jó áron hozza lehet jutni.
DH/FreeRide.