Mongoose Boot'R DH/FR össztelós

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2010 (frissítve: 2010.06.)
  • Listaár: 660.000 Ft

HASONLÓ DH/FR össztelós TERMÉKEK



1-2 (2 vélemény)
Rendezés

Golyo85 avatar
2 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

A mozgásrendszere miatt nem pogózik túlzottan.

150X12 hátsó agy és a 1,5 fejcső miatt elég stabil.

Használtan elég olcsón hozzá lehet jutni.

A rövid felépítés miatt jobb áttétellel lehet felfelé is haladni.

Hátrány

A viszonylag rövid tengelytáv miatt egyenesekben, nagy tempónál kicsit ideges.

A hátsó háromszög lehetne kicsit hosszabb.

Ha nem figyelünk a nyeregcsövet le lehet nyomni a rugóstagig, mert nincs benne ütköző.

Tapasztalat

Először kicsit vegyesek voltak az érzések, mert fórumokon utána érdeklődve elég negatív kritikát kapott de ez nagyrészt annak tudható be,hogy az emberek nagy része sz*rnak tartja, mert nem DEMO felirat van rajta.

Volt szerencsém vásárlás előtt kipróbálni egyet és elég pozitívan csalódtam benne.

Természetesen vannak hátrányai is, mint pl. az elég rövid tengelytáv, (Small méretben 1095mm) ami miatt egyenesekben kissé "ideges". Ezt a ZS49 fejcsőnek köszönhetően, 1° és 2° kormánycsapágyakkal és offset tag tengelyekkel lehetséges akár 1140 miliméterig és akár 60,5° fejcsőszögig variálni.

Gyárilag RS Boxxerrel van szerelve a gép, Nekem személy szerint nem tetszik mert a rövid vázhoz, a vastag fejcsővel és vázzal elég "korlátolt" lesz a gép, nagyon keveset fordul. Én RS Totem RC2-vel használom, sokkal kezesebb vele, esztétikailag is szebb.

A FOX Van R tag nem rossz, de egy jobban személyre szabható RS Vivid R2C taggal jobb a mozgás, és tekerhetőbb is Én ezzel használom. Sajnos itt hátrány ként kell felhoznom, hogy a levegős RS Vivid kamra szelepe beleér a vázba, és a FOX RC2 és RC4 sem fér be a vázba.

A Fékek határozottak, de nem túl adagolhatóak, a régi fajta CODE féktest miatt nagyon nehezek, az Elixir R karok pedig sajnos nagyon tudnak lötyögni. Ezeket Avid X0 Trail szettre és HS1 tárcsákra cseréltem, könnyebb, megbízhatóbb, adagolhatóbb fékek bár jóval drágábbak is.

Kerékszett az örökké valóságnak van tervezve, MTX felnik, DT 2-2,3 mm küllők, Formula agyak és Kenda Excavator gumik. A súly elég nagy, de így sokat kibír. a gumik puha vagy kicsit sáros talajon jól fognak, de poros vagy kemény földön csúsznak mint a takony. Ezeket Mavic Deetraks szettre és Maxxis Minion gumikra cseréltem, a súly csökkenés miatt könnyebb hajtani kicsit és a gumik sokkal jobban tapadnak.

A hajtás tönkretehetetlen, az E13 LG1 terelő rendesen tart, de a taco része nagyon sérülékeny, ezt nekem az első körben sikerült eltörni. A SRAM X9 váltás hibátlan. Ezeket Truvativ Descendat hajtásra, 11-36 sorra és Narrow Wide 34T tányérra cseréltem, hogy lehessen kicsit "endurozni" a géppel.

A gyári FUNN kormány 720 mm széles, ez DH géphez szerintem kicsit keskeny, 780 mm azért jobban illik egy ilyen gépbe.

Az SDG I-Beam nyereg kimondottan mutatós szerintem, hogy a váz mintájára hímezték. A nyeregcsővel együtt a bringa egyik legkönnyebb része.

Összegezve az egészet: A Boot'r egy jó gép, csak kicsit nehéz (Kb.20 Kg). Könnyebbre cserélve sok alkatrészt egy nagyon patent kis gépet kapunk.(17 Kg.) Hátránya, hogy sok az előítélet iránta, úgyhogy ha veszünk egy ilyet utána elég nehéz lesz eladni, de cserébe ha venni akarsz akkor elég jó áron hozza lehet jutni.

Erre ajánlom

DH/FreeRide. 

Mért tömeg
17200 g
Csatolt képek
Mongoose Boot'R  2011 DH/FR össztelós
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

szimre avatar
4 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

FOX tag és rugó szépen mozog
Az M-es vázmérettel 190cm magas riderhez nagyon eltalálták a geót
A váltó halkan, gyorsan és probléma nélkül vált.

Igényes, szép festés.

Hátrány

Az alapból beszerelt 300x3.25-ös rugó az én súlyom alatt túl könnyen mozgott, és az állítási lehetőség nem ad elég teret ennek korrigálására.

Kis kotyogás érzékelhető a tag környékén.

A féktárcsák néha beleérnek a fékpofába, de ez néhány fékezés után megoldódik, szerintem nem a bringa hibája.

Az enyém összerakott verzió, és van rajta egy müanyag védő, hogy ne essen le a lánc, de ha felváltok sajnos beleér a lánc ebbe a védőbe.

A tekerés a váz mozgása miatt állva nehéz.

Tapasztalat

Elötte egy merev vázas Magellan-t használtam, természetesen az összteló miatt ég és föld, de nagyon meg vagyok vele elégedve.

Erre ajánlom

Downhill/Freeride

Ennyiért vettem
585.000
Csatolt képek
Mongoose Boot'R  2010 DH/FR össztelós
A legtöbb tárolóval nem kompatibilis.
Mongoose Boot'R  2010 DH/FR össztelós
Mongoose Boot'R  2010 DH/FR össztelós
20 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-2 (2 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

 
váz (DH):

Mongoose FreeDrive DH


méretek:
  • S

  • M

  • L


 
színválaszték:

barna


 
villa (duplavállas teló):
Rock Shox Boxxer Race
 
hátsó rugóstag:
Fox Van R

Meghajtás

lánc:

KMC X9


fogaskoszorú:

Sram PG-950, 9 sebesség


hátsó váltó:
Sram X9
 
láncfeszítő:

E13 LG1


Kerék

első agy:

Formula Disc


hátsó agy:

Formula Disc


külső gumi:

Kenda Excavator DH, 26x2.5


Irányítás

váltókar:
Sram X7 Trigger
kormány:
Funn Fat Boy
kormányszár:

FUNN RSX


kormánycsapágy:

FSA Orbit Z 1.5


markolat:

Mongoose Lock on


nyereg:

SDG Bel Air I-Beam


nyeregcső:

SDG I-Beam, 31.6


Fék

tárcsafék:
Avid Code 5
 
féktárcsa:
  • 203 mm (első)
  • 185 mm (hátsó)

fékkar:

Avid Elixir


Geometria

váz geometria kép
Mongoose logó

Mongoose márka bemutatás

A Mongoose-t 1974-ben alapította Skip Hess, ekkor még BMX Products, Inc néven. Motomag One néven futó egybeöntött alumínium BMX kerekével rögtön sikeres lett. Ekkor még otthon dolgozott, de másfél év múlva kinőtte otthoni bázisát, mivel ekkor már vázakat és komplett kerékpárokat is gyártott. A cég 2001-től a Pacific Cycle-hez tartozik.

A Mongoose fő profilja a BMX gyártás, de MTB, városi és fixi kerékpárok gyártásában is jelen van. 2001 óta gördeszkákat és elektromos robogókat is gyárt. A kezdetek kezdetén voltak motorkerékpár-vázas kísérleteik is, de ezek kudarcba fulladtak. A Mongoose két vonalon mozog egyszerre: gyárt belépő kategóriás kerékpárokat is, melyek az USA-ban még nagyáruházakban is megtalálhatóak, és felsőkategóriás, high-end modelleket is.

A cég fő arcai Steve „Romo” Romaniuk az élő freeride legenda, és Chris Akrigg, aki a féktelen fixitől a triálbringán át bármivel ami Mongoose hatalmasat alkot.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Mongoose Boot'R termékkel kapcsolatban: