- olcsó
- sokáig bírja
- mindig jó ha van
- jó kenést bíztosít a mozgó alkatrészeknek
- zsirtalanít
- csavarlazitásnál is jól jön
- az hogy kifogy egy idő után :D
- Láncról, fogaskoszorúról gyorsan lejön
- Víz lemossa
- büdös
Minden háztartás kelléke...
mindenre, amire való
-Mindenre jó:D
-Tísztít
-Zsírtalanít
-Leoldja a szart a pedálról:D
Sztem egy kicsit drága plusz markolat felrakásához mindig ezt használom és az a műanyag pálca a végén mindig elhajlik..:S
MINDENRE:D
Régóta használom és teljesen megvagyok vele elégedve. Jó minőségű olajat raktak bele, egyszerűen használható, a célnak teljesen megfelelő...
Semmien hátrányt nem tapasztaltam.,.
Nagyon jóó.
Bármire.
Ez egy tényleg nagy általánosságban használható szer. Sokmindenre jó, de igazán semmire kerékpáros szempontból!!! (más területeken egészen hasznos tud lenni)
A WD 40 kissé legenda szerű pályafutása annak köszönhető, hogy szinte nincs olyan dolog amire ne lenne alkalmas, A műszaki-elektronikai holmiktól a finommechanikai gépekig ken és old, lazít és véd....
...mint a négyévszakos gumi, minden időben elmegy de sehol sem az igazi (vagy mint az alkoholmentes sör, ihatod, de minek? :))
Ha a kerékpáron való használhatóságát tartom szem elött, akkor nagyon csekély eredményességgel bír. Kennési tulajdonságai nagyon szerények, nála még az általános finomgépolaj is hatásosabb (mivel olaj). Oldani, lazítani ellenben már jobb hatásfokkal bír - de erre is van szer csavarlazító formájában, ami sokkal hatásosabb). Beszorult csavarok nyeregcsövek esetén igen hasznos, de a masszívan berozsdált alkatrészekre hiába fújogatjuk, mivel a rozsdát nem bántja (ellenben a már említett csavarlazítóval)
Amire használom - kerékpáron - az helyi zsírtalanítás, vagy berágódott régi (de nem rozsdás) alkatrészek, megszorult csavarok oldására, lazítására. Felni fék felületének tisztítására (bár erre is vannak jobb és hatásosabb szerek)
Ha konkrétumot kell modani, akkor egyedűl az spd pedálra merem ajánlani. Évente kétszer megfújkálom vele. Pont annyit ken és lazít ( a koszon) amennyit kell és elvárható a szertől.
Ha valaki nem nagyon szerelget, de szükségszerűen foglalkozik a gépével, akkor tisztogatásra, zsírtalanításra jó lesz., vagy kevésbé igényes gépekre, mert tényleg picit ken (nem nyikorog, ami éppen elötte nyikorgott), vizet pergeti, korrozió védelmet biztosít.
De amennyibe kerül annak az árából már majdnem összejön az a három dolog amit egyébként helyettesíteni hivatott: olaj (kenés), oldószer (oldás), csavarlazító (lazítás).
Egyébként a háztartásban jó szolgálatot tud tenni, de a kerékpár esetén (ha komolyan gondoljuk a kerékpár szervízelést) nem sokat segít.
A 3 répás értékelés a kerékpáros területen történő felhasználási hatékonyságra vonatkozik; Figyelmebevéve más alternatívákat!
Azoknak akik csak használják a gépet és a kerékfelfújáson kívűl (azt is csak szükségből) mást (még ha kellene is) nem nagyon hajlandóak tenni a gépük jó állapotáért (pl a fülsértően nyikorgó rozsdás lánccal futó kocabringásoknak ideális)
Jo minőségű!tiszításra szoktam használni!meg a láncot szoktam vele kenni+a terelő görgöit !
és nem rozsdásodnak a dolgok amit befujok vle!
kicsit drága!ha tisztításrahaszálom!
Ez egy jo cucc megéri az árát!
Tisztítás!olajzás,csavar lazitás!
Megszorult csavarok és egyéb dolgok kilazítására tökéletes. nehezen hozzáférhető helyeket jól lehet tisztítani vele. Biciklin is sok helyen lehet használni.
Nem nagyon van ha arra használod amire kell.
Ha biciklin használod akkor csak tisztításra használd és ne kenőanyagként. Ráfújhatod a láncra de utána valami rendes kenőanyaggal kend át.
Csavarlazítás, tisztítás stb..
Ez az első eset, hogy nemigen tudok ebbe a rovatba mit írni. Bár a termék minőségét nem érheti kifogás, mégsem lehetek vele elégedett. Tudniillik olyasmit kínál, amire van egyenértékű és olcsóbb megoldás. Talán a szórópalackos (viszonylag kényelmesen kezelhető, hordozható) kiszerelés előny, ha valakinek éppen erre van szüksége.
Értékéhez viszonyítva túlzottan drága. Koránt sem veszélytelen anyag, és a környezetet is szennyezi. Tűzveszélyes. A bőrt kiszárítja és ingerli, gőzei belélegezve ártalmasak. Nem megfelelő módon használva kárt is okozhatunk vele.
A kerékpárosok körében rendkívül népszerű ez az anyag. Egyesek egekig magasztalják, mások szerint száműzni kellene a bringások kelléktárából. Lássuk hát, mi az igazság! Kerékpárhoz sohasem használtam, de most eljött az ideje a nagyszabású kísérleteknek. Van a környezetemben néhány öreg bringa, eléggé elhanyagolt jószágok, hát nem volt nehéz megfelelő alanyokat találnom. A tulajdonosok még örültek is, hogy foglalkoztam a gépükkel. Közreműködésüket, segítőkészségüket e helyen is illik megköszönnöm!
Először is, miből áll a lötty? A gyártó szerint 70% hidrokarbon oldószerből (fehér szesz) és 18% finomított ásványolajból. No, ettől az ember fia nem lesz sokkal okosabb. A fehér szesznek nevezett oldószer 150–220 ˚C forráspontú könnyű kőolajpárlat, amely paraffint, naftént, aromás szénhidrogéneket tartalmaz. Széles körben alkalmazzák a festék-, tinta- és vegytisztító-iparban, a gumiiparban; fémtisztító és zsíroldó anyagként, háztartási és vegyipari termékek oldószereként. Többek között találkozhatunk vele a szilikonos ápolószerekben és a Motip, illetve Weldtite TF2 teflonos permetben is. A finomított ásványolaj leánykori neve pedig könnyű kenőolaj.
Ennyit az elméletről, most lássuk, hogy az anyag a gyakorlatban azt nyújtja-e, amit a gyártó ígér.
Tisztításra, zsíroldásra tökéletesen megfelelőnek bizonyult, e célra használni azonban nyilvánvalóan gazdaságtalan. Erre a feladatra a tiszta petróleumnál jobbat, olcsóbbat nemigen találunk. Minden más vagy drágább, vagy nehezebben beszerezhető, vagy veszélyesebb, illetve a használata nyomán nem kívánatos anyagok maradnak vissza (pl. Brigéciol D3). Egyedül talán a szórópalackos kiszerelés szólhat a WD-40 mellett. Ilyen formában könnyebben szállíthatjuk, magunkkal vihetjük akár túrára is, és a használatához nem kell segédeszköz, pl. ecset.
Kenőanyagként megfelelt, de gyenge eredménnyel végzett. Nem kiadós, még annyira sem, mint a műszerolaj. Láncra fújva például már 60–80 km után elenyészett, és egyetlen esős menet is végzett vele. A benne lévő soványka olajat a víz – a por közreműködésével – könnyen emulzióvá alakította és lemosta. Áldásos hatásait tehát nem sokáig élvezhetjük: kenő, víztaszító, korrózió ellen védő hatása, különösen poros környezetben, hamar semmivé lesz. A zsírt és a nehéz olajokat végképp nem helyettesítheti. Amikor kormánycsapágyakat kezeltem vele, csak annyit értem el, hogy a koszt és a zsírt kimosta a csészékből. Szedhettem szét, zsírozhattam újra a csapágyakat. Más esetben rosszul jártam volna, így azonban csak nyertem az ügyön. Gazdagabb lettem egy tapasztalattal, és jót tettem néhány öreg bringa karbantartásával.
Rozsdaeltávolító hatása, mint egyesek hiszik, egyáltalán nincsen. A rozsda kevésbé feltűnő, ha ráfújjuk, ennyi az egész.
A festékeket, gumit, műanyagokat nem támadja meg (a teflont legkevésbé, mivel az rendkívül ellenálló). Nem kell tehát attól tartani, hogy a teflonból készült alkatrészeket, tömítőgyűrűket stb. kikezdi, attól azonban igen, hogy ha oda jut, ahova nem kell, akkor a kenést tönkretesszük vele.
Beragadt alkatrészeket, csavarokat fellazítani, zsíros, mocskos szennyeződéseket, aszfaltmaradványokat hamarjában eltávolítani. Mindezeket azonban nagyjában-egészében tudja – ráadásul olcsóbban – a tiszta petróleum is.
Nagyon jo minőség német gyártmny!én szereléshez szoktam használni csavart ki lazitja nagyon jol tisztit is!
a rozsdát nem oldja de arra ott van a rozsda maro!
más nem ér fel ezzel a termékel ez tőkéletes mindenre!
mindenre! én nem fujom rá a láncomra de szerintem nem lenne tőle baja!
Szuper hatékony a biciklin és máshol is én a bicajon kivül máshol is használom pl csavarok kilazítása. Akár síkosítóként is hasznos lehet XD. de ténleg fura találmány mivel mindenhol lehet használni, bár azért lánchoz nem ajánlom mert hamar lejön és állítolag rongálja is.
Sajnos nem segített a berozsdázott kormánycsapágyamon.Még ezzel se tudtam kiszedni, pedig ha ezzel nemjön ki akkor semmivel(max flexxel).
Egyszer befujtam fele a felnimet és a fékpofákat xD. 2hétig ha fékeztem olyan hangot adott ki a kerék mintha siklana ki egy vonat xD
MINDEN ,kivéve lánc!!
Mindenre jó, én a bicóimon a fékkarok forgáspontjait, meg a bovdeneket szoktam fújni, bár szólt az egyik haverom, hogy a teflonos bovdenháznak nem tesz jót. Meg tisztítani nagyon jó, pl. a váltókar mechanikát (belső rész) jól kipucolja. Szerintem nem drága, mert rohadt sokáig elég egy közepes doboz is 1 évig. Most a legnagyobb van otthon, amúgy záraknál, kilincseknél, berohadt dolgoknál csodákra képes. Még az xbox360 kontrollerem beragadt gombjait is orvosolta.
láncot kenni nem jó
kenni, tisztítani
Én országútira használom arra tökéletes
ha jön egy nagyobb zuhé, vagy átmosod a bringád csak telefújod vele és semmi gond nem lesz.
Nem hagy ganyét a láncon.. csak hosszútávon.
Mivel nagyon folyékony ezért gyakran kell használni 1-2 hetente
Mindenre.. nemcsak bringára jó
Megtisztítja a láncot és fogaskoszorút a retektől ami beleragat a kenőanyagba. A lánc görgőiből is.
Nagyon jó csavarlazyító. Valszeg a rozsdát is oldaja.
Mivel a görgőből kioldja az olajat, valahogy vissza kell juttatni. Az eddigi legjobb megoldás amit találtam, sztem műszerolajat csöpögtetünk minden görgőre ( kb 2 percet vesz igénybe), így az az apró résekel keresztül befolyik.
Kioldhatja a zsírt a tengely csapágyairól...
Nagyon hasznos tisztító szer, de nélküle is elvoltam.
Folyamatos terhelésben lévő alkatrészek kenésére (lánc) véleményem szerint tökéletesen alkalmatlan.
Ajtózsanér, ilyesmire mehet. Bicililakat zárjába is mehet.
Csavarlazítás, lánctisztítás.
Ha elolvassuk az összetételét, rájövünk hogy 66%-ban petróleum. Aki ezután kenőanyagnak használja, az így járt. :)
Nyilván van minimális kenő hatása, de bicikli láncra inkább valami teflonos spray-t használj (TF2).
Azon kívül amit még ráírtak, hogy korróziógátló, tisztít, lazít, vizt taszít stb. :D azoknál elég jól megállja a helyét.
Én leginkább arra használom, ha valami kosz nagyon nem akar lejönni a biciklimről. Nameg a bowdeneket fújkálom vele, a korróziógátló hatása miatt.
Ha nem tudod mire való, és össze vissza fújkálod, és eléri a csapágyak zsírzását akkor ne lepődj meg a következményeken. :)
De ez nem az ő hibája. Úgyhogy hátránynak csak annyit írnék, hogy félrevezető talán ahogy árulják, mert sokan lánckenésre akarják használni.
Pedig ez nem arra való!!!
tartsd távol a lánctól a felniktől, fékpofáktól és az összes csapágytól ami a bicikliden van