Marzocchi 55 R első teleszkóp
-
Modellév:
2013
- Listaár: 77.000 Ft
Két ilyen villát használtam, és használok most is.
Elsősorban az 55R-ről írok 2008ból. Nagyon szépen és okosan megtervezett villa, nagyon jó mozgással... feltéve ha igényesen karbantartják. A becsúszók, a villahíd és a váll nagyon masszívak, merevek bármilyen körülmény közt. A villautat 2cm híján végig kimozogta durvább szinten, és ezután nem ment tönkre a patron. Hidegben senkinek sem ajánlom hogy használja mert szétmegy a szimmering a patronban és ha nem elnéző a forgalmazó mehet az egész a kukába. Kis tuning kell a levegős szár meneténél hogy teljesen ne engedje el a levegőt, különben 2-3 hét alatt elszökik teljesen. A tengely felfogatás pedig egyszerűen isteni... a lehető legjobb gyorszár a piacon, nekem nem engedte sohasem kotyogni a kereket, és hosszabb túra alkalmával sem lazul vissza.
55RC: Ez már a rugós kivitel és sokkal biztosabb a mozgása az 55R-nél. Igaz hogy ez már 140mm-es hosszon maximum 85mm-t mozog, de a visszaút patron sokkal többet bír mint az elődje... biztos átdologzták (ugyanolyan Suntour...) A mozgása kicsit akadozik, de ez már egy rugós villa, mi mást vár az ember. Annyiban jobb még hogy a visszaút állító műanyag kupak nem olyan nagy és nem ér bele a vázba szerencsére (a másiknál le kellett reszelgetni...) Sokkal jobb a geometriája is(a levegős szár mandínerekben rugdosott össze-vissza.
Meglehetősen merev és erős teljes felépítésében az árához képest!
jól állitható csillapitás.
Elégedett vagyok vele az árával, és a teljesítményével is.
az van neki pl: a suntour patron ami gyárilag van benne.... és akármit csináltam vele (olajcsere, szilikonnal való befujás) se segitett mert maga a patron akadozik amikor megindul a mozgása! nekem müködik minden már lassan 2 éve. A minuszos időjárásra érzékeny nekem pl elengedte a levegőt...(valszeg megdermedt a szimering..). A másik hogy nem mozdulja ki az utját... nekem igen is kimozogta a 160 ból 150-153mm-t(atom nagy ugrással..1xfordult elö) de csak a kispórolt olajnak köszönhető gyárilag...mihelyst beleraktam a gyárilag elöirt menyiséget már 2 centivel vagy 3 mal kevesebbet mozdult ki....
-szép kinézet ( izlés dolga)
-jó ár/érték arány
- nekem kimozogja az 160-at (érdekes :) )
- csillapítása is jó
- erősek a szimeringek
- beállító csavar meg nem gumi szóval bírja
rossz a patron 2 hónap után nem mozgott
visszaküldtem megcsinálták nyiltfürdősre
de 1 hónapig vártam rá
ez egy nagyon jó teló miután megcsinálták
nekem teljesen beállt semmit se mozgott
ingyen csinálták gariba de sokat vártam rá
Hát, talán a súlya. Mozgása is elég jó.(amég el nem romlik)
-jó
-szép
-erős
-agyagos sár ballonos kerék nem jó kombó
-láb erőssége miatt nemtudom rendesen meghúzni a tengelyt(szerintem az inbuszos jobb lenne)
-sokaknak elcsesződött a csillapítópatron(nem mindenkinél és nekem se)
(levegő nélkül)igazából csak a mozgása egy picit fura mert a szimplarúgó miatt nehezebben indul meg de viszont tekeréskor két centit mindig beül ha meg ráfújok akkor meg a mozgása nem az igazi de ha olajcserével tényleg jobb lesz mert gyárilag kispóroták a mennyiséget v. a minőséget akkor jó kis villa ez amúgy szervízben nemhiszem hogy hozzányulnának a (zárt!)patronhoz
AM-re inkább pike de fr-ra meg talán valami gyengébb dh-ra tökéletesen jó
marzocchi
finom mozgás ,35mm becsúszók,átütős,jó visszaút,levegő ráfújás
semmi
WENSON 4 ever !!!!
annyira nincsen sok legfeljebb a könnyű visszautat állítani és lehet levegőt ráfujni
a hideg nm árt neki
nos
1szerűen beállíthatatlan ha full kiengedem belőle a levegőtés kiállok a nyeregből akk bemegy az egész és semmit se mozog
bikemag újságban is benne volt h full tele van sr suntour alkatrészekkel
azt pl nm értem h mért csak 160as pm adapter van rajta mert ki fog 1 160mozgó villára 160as tárcsát tenni????
az meg a másik h nm mozogja ki végig az utat 1szer úgy engedtem ki levegőt úgy h 4cm út maradt és akk engedtem ki a levegőt haverom felült stucnira még direkt a kátyukba is belementem és még akkor sem mozogta ki az utat
1.95 tioga gumival belementem a sárba mivel máshogy nem tudtam menni és már emelgetnem kellet a cangát h tudjak haladni
fekete
Az olasz motorsport örökségébe olyan nevek tartoznak mint a Ferrari, Lamborghini, Ducati, vagy akár a Marzocchi. A céget 1949-ben hozta létre Stefano and Guglielmo Marzocchi.
A fivérek karrierjüket a Ducati-nál kezdték mint tervezők, de hamar rájöttek, hogy saját útjukat szeretnék járni. A komplett motorkerékpárok tervezése és gyártása után úgy döntöttek, hogy a hidraulikus csillapítások készítése lesz a cég jövője. Az ’50-es évek végén a gyártó olyan márkák beszállítója volt, mint a Ducati, BMW, Cagiva, KTM vagy az Aprilia.
A ’80-as évek végén felvirágzott a hegyikerékpárok piaca. A vásárlóknak igénye támadt az első és hátsó teleszkópokra. Ennek hatására 1989-ben a Marzocchi is bemutatta első teleszkópos villájának prototípusát. A piac fejlődésével a Marzó termékei is fejlődtek, 1995-ben megérkezett a Bomber széria.
2008-ban a cég az autóalkatrészeket gyártó amerikai Tenneco csoport tulajdonába került, és neve Tenneco Marzocchi-ra változott. „Új cég, új kihívás, új kilátások, változatlan küldetés.”
A cég kínálatában egyaránt találhatóak trekking, cross country, all mountain, freeride, dh és dirt jump villák és rugóstagok is, többféle ár és tudásszinten.