A tapasztalatokat a magam 55-60kg-ja alatt gyűjtöttem, 1500km alatt Gila TL-t, haverom 2003-as Six-ét (fékhíd még elöl) egy kipróbállás alkalmával, egy Sherman Flick 90/130-at, egy Judy XC-t (nemtom mikori) csak láttam mozogni és nyomogattam, és unokaöcsém MZ Compját pár km tapasztalattal. Ez a vélemény 500km - 2 hónap után íródott.
Hát az előnyökkel kezdeném.
Először is a legszembetűnőbb a régi TL-es villákkal szemben a rugó puhasága, legalábbis puhább a régi TL-nél, a régi Sixnél, és többet mozdul be egy köves ösvényen (magasabb a koszcsík), mint az MZ COMPnál (az sokkal progresszívebb, inkább ugrálásra való! Sőt, az kb 4-5cm-nél marhára felkeményedik, de addig sokkal jobb ennél!). A haverom Sherman Flickjének kb hasonló a rugó puhasága, csak az sokkal jobb, no comment.
A nagyobb úthibákat jól korrigálja. 30körül van a legjobb hatása, és/vagy ha jól be van
olajozva. Én be szoktam pár csepp műszerolajat csepegetetni a szimmering alá (ez a 2évvel ezelőtti szimmeringjéhez képest szintén új), és ez kb egy túra/pár nap erejéig elég, igénybevételtől függően. Amúgy a szimmeringek jók még, de látszik, hogy kezdenek kopni. Nemtom, meddig bírják majd.
A rugó mellett másik szár az olajpatronnak ad helyet. Ez a csillapítás befele egyáltalán nem érződik (vszeg nem is arra való), a rugóút marha lineáris, de kifele mégsem koppan nagyot.
Ez az egész (+) maga lenne a paradicsom 2,2kg-ban (-), ha nem lenne a patronos csilli ilyen vacak. Mert azt hiszem, az a hunyó. A baj igazából nemis a karakterisztikájával van, hanem hogy nehezen indul (persze az sem leányálom, hogy még az olaj viszkozitásával sem lehet variálni, állíthatatlan az egész, rst patron...). A levegős telókat idézi, ahogy nem mozdul a teló, majd egyből 1,5cm-t
zuhan be az első mozduláskor. Ez állandó olajozással némileg javítható, de koszolódik, és hamar "beáll", porosodás esetén még inkább. Megjegyzem, ilyent csak ennél a telónál tapasztaltam ilyen mértékben! Az MzC nagyon szépen mozog ilyen szempontból, és a Judy sem rossz, állandóan rezegnek, és a legkisebb lökésre is reagálnak. Ez önmagában nem lenne gáz, csak akkor zavaró, amikor sok kis kő/akadály kerül az ember útjába, szal így is elfárasztja az ember karját, és a kormánycsapi sem élvezi! De nagyobb sebességnél ez már egyáltalán nem zavaró. Amúgy jellemző a dologra, h alattam kb 10-15mm-t ül be, de ha elengedem a kormányt, a 10mm-es állásból nem áll vissza! Ez a plusz tapadási erő, ami a meginduláshoz kell, nem elég ahhoz, hogy ne pogózzon felfele, szal a LO nem jön rosszul, bár mint írtam, vigyázz vele.
A villa tartósságáról 700km után nem tudok rosszat mondani, a mozgása a kategóriában közepesnek mondható. Az ember persze megszokja, és a rugóútját a legjobban használja ki az említett telók közül (na a Shermannél nem), ennek ellenére én mégis az MZCompont inkább javasolnám majdnem mindenre, közel ennyiért jobb mozgás, és annak a pogózása sem elviselhetetlen. Persze aki 100-zal megy a hegynek fel, annak jól jöhet a LO, de kiszalad a világból a 2,2kg láttán... az nézzen egy használt scarebet vagy pl a most akciós a Splice is LO.
A polarX-be semmiképp nem ajánlom, az minden szempotból sokkal többet érdemel! BÁRMI MÁST!
Mindent összevetve sztem jobb, ha gyűjtesz még egy kicsit. A Judy XC, az MzComp és ezek felett minden jobb! +11E és ott egy Axel elite 05, ami nem LO ugyan, de állítható csillivel jobb felfele, mivel nem üt akkorákat a köveken mint ez kimerevítve... Ott a Pilot XC 32,5E-ért, no comment!
Ha gépben kapod, akkor is gondolkozz el az azonnali cseréjén, amúgy pedig ne vedd meg, inkább akár használtan vmi jobbat- olcsóbbért. Ez ennyiért drága.
Lehet hozzá kapni 900Ft-ért speckó kulcsot a rugóstag kiszedésére a lából, ilyen hullámoskulcs, a Suntour bezzeg alapból adja a telóihoz...
Ezzel majd 1x megtunningolom, azt visszaírok ha jó lett.