-Tartós! 5 év után is(2023-ban vagyunk mikor ezt írom) kitűnő műszaki és esztétikai állapotban van, amit eddig cseréltem benne az a két szutyokfogó szivacsgyűrű.
-32mm alu becsúszók, diszkrét aranyszínű, tükörsima felületkezeléssel
-Átalakítható egyszerű szervízeléssel 120mm-esre, megtettem, pöpec!
-Levegős rugózás, így jól beállítható a testsúlyhoz/felhasználáshoz
-A lockout nagyon jól működik, kimerevítve összesen 4mm-t mozdul a becsúszó, utána kőkemény.
-Relatíve könnyű (az enyém 2046gramm volt vágatlan acél villanyakkal, de a tapered verzió nyaka aluból van, sőt van átütőtengelyes verzió is minden méretben)
-Kapható 1/1.8" Ahead nyakú, 9mm-es gyorszáras és 26"-os, 650b+ méretben is
-Könnyen szervízelhető, ráadásul nem kell olajcserével vergődni meg hasonlók mert zárt patronos a lockout. Mindössze a légkamrába kell 10ml egyszerű hajtóműolaj amit bárhol be lehet szerezni és némi zsír a lábakba. Van aki megcsinálta olajos kenésűre(öntött a lábakba valamennyi teleszkópolajat), én tartózkodom ettől mert alul jó eséllyel szivárogni fog a csavar körül, nem erre lett kitalálva a rendszer.
-csillapító olajat nem tudsz cserélni mivel zárt egységet képez a lockout/rebound patron, így téli hidegben a leggyorsabb visszarugás is kicsit lassú lesz, együtt lehet vele élni
-a csillapítás állító gomb fokozatmentesen tekerhető, így nem tudod megszámolni hogy neked éppen hány klikkre a legjobb a visszarugás. Helyette a félfordulatok számát célszerű nyilvántartani.
-acél villanyak (kicsit nyom az össztömegen, de ugyanakkor előny hogy az acél mégiscsak erősebb anyag)
SF16 Suntour Raidon XC LO-R 27.5" Air
Jó ár/érték arányú levegős teló, fokozatmentesen állítható visszaút csillapítással és villán kapcsolható lockouttal. Egyértelmű minőségi ugrás az előző XCM telóm után. Gyárilag felfújva jött, 83 kilómhoz és az ízlésemhez mérten kicsit kemény volt. Még nem sikerült telópumpát vásárolni hozzá, de egy egyszerű minipumpával elég jó hatásfokkal fel tudtam nyomni és szinte nulla szisszenéssel tudtam leválasztani a szelepről. Utána ügyes kézzel nyomást is tudok mérni. A megindulás után a karakterisztikája szinte ugyanolyannak tűnik mintha rugó lenne benne, hasonlóan keményedik félúton, a rugóút végén viszont felütni nem tudom. A szimeringek ránézésre sokkal jobbnak tűnnek mint az alsóbb (XCM-XCR) szériában. A csillapítás kellemes szuszogó, szörcsögő hangon tudatja velünk hogy éppen dolgozik.
UPDATE 2019.10.18.
Két éve van meg, kétszer volt ezidő alatt szervízelve általam. A szimeringek még mindig kifogástalanok, a peremek sértetlenek, elöregedés jele nem tapasztalható a gumikon. Az alu becsúszók makulátlan tiszták kívül és belül egyaránt, kopás jelei nem mutatkoznak. Az olajzó szivacsokat érdemes cserélni a felhasználástól függő sűrűséggel. Én évente cserélem, ennyi idő elég arra hogy feketék legyenek a felfogott bejutott kosztól. Hozzáteszem ezt sokkal sűrűbben kellene (pár havonta legalább, filléres tétel egy pár szivacsgyűrű). Minden szutykot megfognak. Két év folyamatos (10000km+), minden időjárási körülmények közötti xc-s és mindennapi használat (hóban fagyban, esőben, dagonyás sárban) után gyönyörűen működik és műszakilag mintha új lenne. Alap kotyogása nem nőtt érezhetően az eltelt két év alatt. Igazán hálás teleszkóp. Csaknem minden tekerés után tisztítom a becsúszókat és a szimeringek "száját".
Nyugodtan bele lehet rakni 26-os bringába is, mivel a beépítési magassága alig 1 centivel nagyobb mint a 26-os villámnak. Ezen kicsit meg is lepődtem, nagyobb eltérésre számítottam. Ránézésre meg sem mondanád hogy ez már nem 26-os villa. Jelenleg már 27.5"-es bicajon, 120mm rugóútra átalakítva használom.
XC, sportos montis túra. A villán levő matrica szerint All mountain és XC felhasználásra ajánlott, ami bíztatóan hangzik. :)