Rendkívül merev felni, ipari csapágyas kivitel, úgyhogy az utólagos állítás megspórolható. A vásárlást és összeszerelést követően már használható is a kerék. Előre centrírozott. A leírásban szerepel, hogy 50-100km megtétele után ellenőrizzük a küllők feszességét, de nálam még soha nem volt szükség után-állításra.
A csomagban minden szükséges tartozék benne van: szelep adapter, gyorszár, gyorszár-szűkítő, felni szalag, így szinte minden szabványhoz passzol. Nagyon szép az egyenesfutása, és a különböző időjárási viszonyokat is jól tűri. Én télen is használom, hóban, latyakban és a só sem árt neki. A matricázás nemcsak mutatós, de bombabiztos is. A kerékagy, illetve csapágyak védelme kiváló, de nem is ezzel lesz majd probléma:)
6 csavaros féktárcsa felfogatás, 24 lapos küllő
Minden részegység fekete színű, nekem nagyon tetszik. Külön feldobja, hogy classic falú gumival szereltem.
Elvileg át lehet alakítani belsőgumi nélkülire is, ami nem is csoda, mert az illesztések, illetve a peremek nagyon pontosak. Épp ezért, elég nehéz rajta külsőt cserélni, mert a gumi szegélye szinte beleragad a vájatba.
A gyártó szerint: az ajánlott maximális terhelés (kerékpár, csomag és biker) 120kg lehet. Régebben ennél picit kevesebbel (kb 110kg) használtam, de már a harmadik garnitúrát fogyasztom. Érdemes beregisztrálni a Mavic oldalára, mert akkor a garanciát ki lehet tolni plusz egy évvel. Az első konstrukció nagyon nem vált be, de épp ezért, azt már többször megváltoztatták.
Alattam szinte évente megzabálta a csapágyakat - Romániában gyártják -, a Daciában sem volt ez másképp:)
Az első sorozatnál a racsni olyan hangosan kerepelt, hogy szétugrottak a turisták, ha közeledtem. Ezt azóta már beállították, az utolsó szett szépen muzsikál. A kerékagy burkolata, több darabból lett összeállítva, úgyhogy az egy idő után zaj forrása lehet. A korábbi 110 kg összsúlyom alatt elég hangosan kattogott, de a mostani kb. 90 kg alatt hangtalanul teszi a dolgát.
Nagyon szeretem ezt a kereket, már első alkalommal meglepett, hogy mennyire merev. Nagyon valószínű, hogy a szokottnál egy hangyányival többet kell a gumikba pumpálni, mert köves terepen (lendületben) hamar beleüt a felnibe. Nyomot nem hagy, mert a felni nagyon masszív, de már többször volt így Snakebite a belsőgumin.
Igaz, hogy a csapágyak nagyon gyenge minőségűek, de különböző csomagküldő oldalakon könnyedén és olcsón be lehet szerezni a csapágyszettet és a "beállító szerszámot" is. Egy kevés affinitással, még szakemberre sincs szükség.
Sima XC-re, szinte minden talajra kiváló vétel. Nem a legkönnyebb, a maga kb 1900g/szettjével, de ennyi pénzért jobbat nem is kívánhatnánk. Grammhuszárok hamar kicsengethetik ennek az árnak a 3-szorosát, 400grammal kevesebbért.
Ebben a kategóriában kónuszos agyakat találni, ami nálam már nem jöhet szóba. Meguntam az állítgatást és a zsírozást. Ez készen van...menetkészen.