Schwalbe Land Cruiser külső gumi
-
Modellév:
2013
- Listaár: 4.490 Ft - 5.990 Ft
Eddig csak előnyöket vettem észre rajta, mivel csak egyszer használtam. A Balcsi közelében lakok, úgyhogy főleg a kerékpár utat használjuk. Nemrég cseréltem át, és meglepett a különbség. Hangja abszolút nincsen, úgy suhan az aszfalton, mint a kés a vajban. Elől és hátul is ez van fent, egyenes úton tökéletes, jó gyors gumi, de nekem kanyarban sem volt vele bajom. Nagy sebességnél is stabil, sárban, esőben nem próbáltam.
Tényleg nagyon változatos terepen, szó szerint árkon bokron keresztül, betonról sivatagba, bárhol megállja a helyét. Nem igazán kopik, igaz, farolni nem faroltam vele. 4 éve felfújtam, és azóta egy negyed bar-t nem kellett belepumpálni, a szöget, tüskét, szilánkot szinte megeszi és kiköpi..nem volt soha defektem, és egyszer fogóval kellett a fémszilánkot kihúzni belőle, ráadásul már tükörsimára kopott állapotában, és nem szúrta át..nem tudom, mennyi ideje volt benne, de kézzel nem bírtam már kihúzni, és keményre is volt ám fújva, a belsőt mégse érte el! Mostanra sajnos már berepedezett az oldala, nem mertem már tovább használni, meg mivel már inkább betonon hajtok, Silento 2-re cseréltem..
Lehet veszek még egy ilyen gumit mert elkopott hátul a Black Jack-em , de tartok tőle hogy az is csúszni fog poros kanyarokban és nem akarok elesni :D
Összegezve ez egy nagyon jó gumi aszfaltra, esőbe, sárba, szélbe, hóba (hóban megvicceli az embert még ha egyenesen megy akkor is) :D
Nagyon jó gumi én már 2 éve nyúzom igaz kicsit megkopott de a tapadása még mindig nagyon király! Én a túra bringámon használom és egyszerűen nekem nem igen kopik csak ha farolsz vele! Ellen állása szerintem lehetne kicsit kissebb, aszfalton meg erdőben használom szinte egész évben és megéri az árát Télen úgy viselkedik mint minden gumi tapadás nincs valami sok rajta!
Ha szétfarolod akkor volt egy jó gumid!
Én nem tapasztaltam semmit nagyon király gumi!
defektallosaga eleg jo, ahhoz kepest, hogy nincs benne kevlar. az aszfalton valo farolgatas megeszi, de melyik gumi birja ezt? kivalo tapadasa van kanyarban, lejton, aszfalton, terepen egyarant. jol tart, eleg merev az oldalfala. gordulesi ellenallasa aszfalton is teljesen jo, szinte zajtalan. MAJDNEM minden terepre jo, a sziklas zuzos reszeket kiveve, meg a sarat sem kedveli annyira. aszfalton esoben nem volt vele gondom.
kb. 2500km-t hasznaltam. elol hatul ez van a gepemen, es teljesen bevalt. semmi gondom nem volt vele. tobbnyire dobogoko, HHH ahol hasznaltam. es nagyon jo szolgalatot tett a hegyekhez vezeto aszfalton is. elotte marathon-t hasznaltam, de az nagyon gyorsan elkopott, es sokkal zajosabb aszfalton, raadasul dragabb es terepen is gyengebben produkalt.
az egyik legjobb valasztas ez a kulso
Felsorolva:
- tartós
- a középső csíknak köszönhetően nagyon jó a gördülése
- az oldalsó bütykök viszon kanyarodáskor biztosítanak jó tapadást
- hangtalan
- nagyon sok helyen használható, de ez egyben az egyedüli hátránya is.
Hátránya szerintem a nyári-téli autós gumihoz hasonlítható. Egyik időben sem a megfelelő.
Ezt kerékpárra átfordítva nem rendelkezik a trekkingek előnyeivel, nehezebb és nagyobb a gördülési ellenállása. Hegyi terepre, crossra sem a legjobb, hiszen a középső egybefüggő felület miatt nem a legjobb a tapadása.
Csúnya szóval élve ez egy öszvér kerék. Mind a két oldalról hoz valamit, de igazából egyikre sem a legjobb. És direkt azt a szót használom, mert a gumi tényleg NEM ROSSZ!
Kb. másfél éve használom és igazából számomra nincsen hátránya.
Hogy én miért szeretem? Mert mindenhol tudom használni. Szeretek hosszabb túrákra menni, csomagokkal jól megpakolva. Induláskor jól felfújom (max. 4.5 bar), ami azért jó, mert a gumi tartása nagyon jó, aminek köszönhetően az oldalsó bütykök nem érnek le az egyenes haladáskor. Kanyarban, földúton a bütyköknek köszönhetően nehéz elszállni. Próbálj meg sima gumival földútonlendületből kanyarodni + 20 kilóval a csomagtartón. :)
A túrák mellett néha előfordul, hogy feltekerünk egy két domboldara is, ilyenkor a bütykök jönnek jól. Más a sima felületű gumival sokkal könnyebben elkapar emelkedőn felfelé, ahol te simán felmész.
De a legjobb: itt Budapesten :) Mint azt mindenki tudja BP nem kerékpáros barát város. Útpatkák, macskakó, idiótán parkoló autósok és még sorolhatnám. Nagyon jól gyorsul a gumi és nagy sebességnél is jól lehet kanyarodni az oldalsó bütykök tapadása miatt.
Defekt szempontjából nézve az első defektet kb. 2 hete kaptam és így muszáj volt tüzetesen átvizsgálni az abroncs állapotát. Hát mit mondjak nagyon elcsodálkoztam, hogy csak egy defektem volt eddig. Karcolások, bevágások, mélyedések tarkítják itt-ott a futófelületet. Ez a „defekt" is olyan volt, hogy kb. 1 hét alatt kezdett lapos lenne a gumi. Valószínűleg a középső futófelülett mellett mehetett át valami. Defektállósága meg szerintem sokkal jobb mint egy hagyományos trekking guminak.
A 4 répát a miatt kapta, hogy tényleg egy öszvér megoldás, de szerintem a LEGJOBB. Én nagyon meg vagyok elégedve vele, biztos, hogy ilyet veszek megint, ha már elhasználtam.
nagyonjóóóóóóó
csak ajánlani tudom
terepn is jó aszfalton és istenkirály a tapadása,esőben is megállja a helyét ha kicsit bekopik a középső csik(kb 1hét):D
terepre túl keskeny és túl puha az anyaga. betonon pedig a középső vezető csík (amitől ugyan könnyen gurul) beleakad még a viacolor közé is. nehéz megszokni hogy rámész a viacolorra és a bringa követni akarja a kő mintázatát :) ezért a 4 répa.
511-216
A Schwalbe név mögött álló Bohle cég 1922 óta él, és azóta is családi vállalkozásként működik, jelenleg a harmadik generációval az élen. Az abroncsok termelése Indonéziában történik, a koreai Hung-A gumigyárral partnerségben, a központ pedig Németországban található.
A Schwalbe kerékpárgumijai a világon mindenhol megtalálhatóak, az USA-tól Ausztrálián és Japánon át Dél-Afrikáig, ráadásul Európában piacvezető a márka.
Mi lehet ennek az oka? Az egyik: Fanatizmus a gumigyártás iránt. A Schwalbe teljes mértékben a kerékpárgumikra koncentrál, ami mellett pár éve kerekes székekhez is kínálnak gumit. A másik: A gyártó gumijai nem kaphatóak akárhol, csakis és kizárólag szaküzletekben. A cég álláspontja szerint a segítség a gumiválasztáshoz és a jó kiszolgálás alapszükséglet, ezt a két tényezőt pedig csak a szaküzletek tudják megadni.
A gyár termékeinek egyik erőssége a Puncture Protection defektvédelem, mely az alapmodelleknél egy átszúrás elleni gumibetétet jelent, mely akár egy rajzszöggel is megbirkózik, a komolyabb modelleknél pedig egy speciális, vékony, könnyű, de átszúrhatatlan betétet a gumi szerkezetében. A márka minden belsőgumija 24 órás nyomástartási vizsgálaton esik át, mielőtt a polcokra kerülne.
A Schwalbe jelentése fecske, mely Koreában a szerencse jelképe, a cég számára pedig azt jelképezi, hogy a kerékpározás egy csodálatos formája a személyes helyváltoztatásnak: gyors, könnyű, természet közeli, barátságos és ingyenes.
Kérdések | Statisztika |
---|---|
CST/ Rubena/ Schwalbe/ Maxxis a linkeltek közül melyik jobb? |
8 válasz
utolsó: 2012. ápr.
|