Aszfalton, akár száraz, akár vizes tökéletesen tapad ez a Schwalbe külső gumi. Nyugodtan lehet nagyobb sebeséggel menni nem fog megcsúszni. Vízes aszfalton direkt bedöntöttem és nem csúszott.
Keményebb földúton szintén tökéletes
A gördülési ellenállása ahhoz képest, hogy terepen is használható, minimális.
Halk
Tehát amire nem jó: sár, homok, salak, murva.
Ezeket én nem tekintem hibának, mert ezt a gumit nem erre tervezték.
Igazi túrázásra való gumi a Schwalbe Marathon Cross 1.75. Elsősorban aszfalton remekel, de nyugodtan lehet vele akár hosszabb terepes szakaszokat is bevállalni. Előtte Specialized Cross Roads gumik voltak a gépen, így azokkal tudom összehasonlítani. A Specialized is hasonló célra gyártott gumi volt, mégis ég és föld a különbség a Schwalbe javára. A Schwalbe-val az egész gép sokkal kezesebbé vált. Jobban gyorsítható, jobban dönthető, könnyebben irányítható. Kisebb a gördülési ellenállása és sokkal jobban tapad. A Specialized egészen meglepő helyeken is kipörgött, oldal irányban megcsúszott, cserébe a biciklim viselkedése egy tankra emlékeztetett. Pedig csak 70grammal volt nehezebb, mint a Schwalbe.
A változás ahhoz hasonlítható, mintha eddig egy vasmacskát húztam volna magam után és végre elvágtam a kötelét. Játékosabbá, könnyedebbé, gyorsabbá vált tőle gép.
Tartósságról, defektállóságról, majd kicsit később, ha több km. lesz benne.
Update 1800km:
A világ legjobb külsője túrázáshoz. Könnyű, kicsi az ellenállása. Könnyű megindítani. Tapad, akár aszfalt, akár földút. Ebben még nincs defektvédelem (viszont a súlya fele a mostani Marathonnak) és ennek ellenére 1800km alatt egy defekt. Pedig szinte nincs olyan túrám, hogy ne legyen benne hosszabb terepes szakasz.
Múltkor olyan sziklás úton mentem fel,hogy a túristák megjegyezték, nem hitték volna, hogy itt bringával fel lehet menni. Szóval nem kapart el.
Kopás 1800km alatt nem látszik, csak a fényvisszaverő csik kezdett lejönni egy helyen, de azt gumiragasztóval visszaragasztottam.
Sajnos már nem gyártják.
Szóval aki szeret hosszabb túrákra menni hegyen-völgyön át, és csak a táj szépsége érdekli, függetlenül attól, hogy milyen út van alatta, annak nyugodtan ajánlom.
Salakos, murvás úton, azért óvatosan, mert nagyobb sebességnél nem stabil és könnyen sodródik.