Cube Reaction GTC Pro 29 mtb

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév:
    2016
    (frissítve: 2016.02.)
  • Listaár: 589.990 Ft

Használt Cube Reaction GTC Pro 29 eladó
450.000 Ft
új árához képest: -24%

Használt Cube Reaction GTC Pro 29 eladó
380.000 Ft
új árához képest: -36%

HASONLÓ mtb TERMÉKEK




gaesz avatar
37 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • ár/érték arányban a saját stílusomhoz nem találtam megközelítőleg sem jobbat
  • 29-es kerekek
  • xt/slx szett
  • carbon váz, nagyon jó geometriával
  • Manitou Marvel Expert teleszkóp várakozáson felül teljesít
Hátrány
  • Rapid Rob külsők borzalmasak
  • Gyári kormány
Tapasztalat

2013-as Cube GTC pro 29.

Mint írtam előnyként mindenképpen megemlítendő,hogy ár/érték arányban kimagaslóan teljesít. Voltak fenntartásaim a teleszkóp miatt, mert túl sok mindent nem lehet hallani Manitouék házatájékáról. Gyönyörűen mozog,levegőt nem ereszti,nem csavarodik, igényesen megtervezett darab. 1700gr körüli súlyával szerintem kecses darab, igaz nem grammvadászoknak való.

177cm-mel 19"-os vázra tettem szert. Olvasgattam,hogy sokan ilyen magassággal a 17"-es opció mellett döntöttek. Az a helyzet,hogy baromira kényelmes, így nem bántam meg ezt a méretet(ja meg nem is volt akkor 17-es :D)Sosem volt még karbon vázam, felhasználási terület miatt mindig alu volt csak. Oldal irányú behatásokat annyira nem kedveli(jóöreg tapossuk a hajtókart oldalról, lássuk mennyire ruganyos), de az alu xc merev vázakhoz képest szerintem merevebb. Tapered fejcsöve van, szerintem ezt nem kell részleteznem miért is jó. Integrált első váltó rögzítési lehetősége van, így nem kell szórakozni a bilincsesdivel.

Hajtás rendszere szerintem egy átlagos felhasználónak tökéletes. Xt váltók(3x10), Slx hajtókar és váltókarok. Gond még nem volt velük és remélem nem is lesz. A lánc és a fogaskeréksor gagyibb változat, idővel ezek cseresorba fognak kerülni, de már ígyis nagyon jól vált.

A kerékszett  Sun Ringlé agyból és felniből és "jókérdéshogymilyen" küllőkből áll. 32likasak, az agyak kék színűek amik jól mennek a bicikli designjához. 6csavaros tárcsarögzítési lehetőség. Nem tudom megmondani,hogy mennyi ipari csapágy van az agyakban,annyi biztos,hogy szépen futnak. A hátsó agy reteszelése elég hangos(legalább nem kell csengő?!). A felnik mint írtam a matricájukat tekintve szintén Ringlék. Elég gyengécskék... Amikor vettem a biciklit az első fékkel lassítva gyakorlatilag átcentírozta a felnit a tárcsa irányába. Azért ennyire nem szörnyű a helyzet, valami spéci eset volt az enyém, mert a gyári gyorszár elől hibás volt, csere után/óta tökéletesen működik, minimális a fékezés során a hajlás(29-es keréknél előferdül...)

Gumikat negatívként írtam. Amint lehet lecserélem. Betonon és csontszáraz földes úton tökéletes. DE!!!! abban a pillanatban,hogy kap egy hangyaf4sznyi sarat a 2,25ös külső pikkpakk 3as lesz. Nem tudja ledobni magáról a sarat, a hátsókerék meg elég közel van a nyeregvázcsőhöz, szóval ebben az esetben kapsz egy "sárdinamót". Tapadás tekintetében 5/2-3 at adnék neki, még nem sikerült elesnem miatta, de ami késik nem múlik...

Ha már itt tartunk a gyári kormány... Nos ezen egy RFR márkájú 720-as egyenes kormány van. Eleve fölösleges ekkora, másrészt nem mondanám merevnek, sőt..., harmadrészt baromira kényelmetlen. Meglehet szokni, de ez is cseresorba megy majd nálam.

A shimano(BR.M395) fékekről kb annyit lehet elmondani,hogy van... Az első 180-as a hátsó 160-as.  Éppenséggel megfog amikor megkell, erre nem lehet panasz. Ciripelni nem ciripel. Pm felfogatású a váz és a villa is,igy csak 160ról 180-as adapter van elől. Városban erdőben lájtosan simán jó ez a fék, de a száguldozzunk lefele bulira már nem hivatalos.

Meglehetne említeni,hogy a gyári pedál blablabla. A hivatalos specifikációban nincs is pedál, így egy  fémkeretes vackot raknak rá ami alkalmasabb lenne kacsázásra mint tekerésre.

A két negatívként említett kormány és a külsők gumik nem befolyásolják annyira a bicikli összképét,hogy 5 helyett 4-et kellene adnom rá. Biztos lesz akinek tetszeni fog.

 

***update:

Sok mindent lecseréltem rajta már, főleg a "gagyi" cuccokat. A kormányt egy Ritchey karbon 620 szélesre, ami meghozta a kormánycseréhez fűzött reményeket. Nincs hajlás, kényelmes, méretben is a biciklihez illő(és könnyű ;) )
Rapid Rob külsőket ugyan nem vágtam ki a kukába, mert pótalkatrésznek ideális, de az első adandó alkalommal Racing Ralph ra cseréltem 2,1-es méretben. Ha átgondolod felmerülhet a kérdés, hogy hülye vagyok-e, mert a mintája totálisan ugyan az. Nos igen,de az összetétele nem, ezáltal nem csúszkálok vele össze vissza, igaz nedves talajon ettől sem kell várni úgy őszintén semmit sem...
Fogaskeréksort is cseréltem mert nem hozta azt a minőséget amit ez a bicikli képvisel, hg50 környéki volt, most egy Xt és a lánc is az. Azért lett különbség :)
Xt (br-785) ös fékszettet is kapott xt tárcsákkal, számomra fontos a pontos és jó fék, így ez a csere is elkerülhetetlen volt.
A gyári ülés számomra 25-30km után iszonyat kényelmetlenné vált, még betétes nadrággal is, így azt egy Specialized Romin gel re cseréltem, nem mondom,hogy megváltottam vele a világot,de legalább eltudok rajta lenni órákig.

 

Ami a teleszkópot és az első kereket illeti.... Még mindig fenn áll ez a csavarodás, kezdem azt hinni, hogy a villa a ludas, bár fene tudja. Hamarosan kap a kerék új küllőket 3x es fűzéssel, hátha megoldja a dolgot, ha nem az több mint kellemetlen...
 

 

Erre ajánlom

XC

Mért tömeg
11900 g
Csatolt képek
Cube Reaction GTC Pro 29  2013 mtb
12 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (mtb):

GTC Twin Mold Monocoque Technology, ARG2, Tapered fejcső, Pressfit BB, X12, belső kábelvezetés


anyag:

Karbon


méretek:
  • 17"
  • 19"
  • 21"

 
színválaszték:
  • Fekete-szürke-fehér
  • Kék-neonsárga

villa (teló):
Rock Shox Recon Silver TK Solo Air,

QR15 Maxle, PopLoc, 100 mm


Meghajtás

hajtókar:
Shimano Deore XT,

FC-M8000, 36x26T, 175 mm


lánc:

Shimano CN-HG600-11


fogaskoszorú:
Shimano CS-M8000 (Deore XT),

CS-M8000, 11-40


első váltó:
Shimano Deore XT,

FD-M8020-D, Direct Mount, Side Swing


hátsó váltó:
Shimano Deore XT,

RD-M8000-DGS, ShadowPlus, Direct Mount


 
fokozatok száma:

2x11


Kerék

külső gumi:
Schwalbe Rapid Rob,
  • Schwalbe Tough Tom Active, 29x2.25"
  • Schwalbe Rapid Rob Active, 29x2.25"

 
komplett kerék:

Answer Atac MA, 28/28, 21C Tubeless-Ready, 15QR/X12


Irányítás

váltókar:
Shimano Deore XT,

SL-M780-I, Direct Attach


kormány:

Cube egyenes Race Bar, 720 mm


markolat:

Cube Race Grip, 1 csavaros


kormányszár:

Cube Performance Pro, 6°


kormánycsapágy:

FSA Orbit I-t-R, integrált, felső 1 1/8", alsó 1 1/8"


nyereg:

Cube Active 1.1


nyeregcső:

Cube Performance Post, 27.2 mm


Fék

tárcsafék:
Shimano Deore,

BR-M615 hidraulikus


 
féktárcsa:
  • 180 mm (első)
  • 160 mm (hátsó)

fékkar:
Shimano Deore,

BL-M615


tömeg:

11.75 kg


 
további információk:

RFR Varioclose 31.8 mm nyeregcső bilincs


Cube logó

Cube márka bemutatás

A Cube egy német kerékpárgyár, mely bár országúti, gyermek, túra, és városi kerékpárokat is készít, főleg hegyikerékpárjairól vált ismerté. A céget 1993-ban alapította Marcus Pürner, az apja asztalosműhelyében, egy 50 m²-es területen. Mára a termelési terület 20.000 m²-re nőtt, és 33, főként európai országban kaphatóak a gyár kerékpárjai, de még mindig a németországi Waldershof-ban folyik a gyártás.

A cég hitvallása szerint közönséges kerékpárokat gyártani nem a Cube stílusa. A bringák tervezését az elhivatottság, és a versenysportban, valamint a tesztpilóták által szerzett tapasztalat motiválja. Törekszenek arra, hogy a felhasználási módnak és a felhasználói célcsoportnak leginkább megfelelő geometriát, alkatrészeket, és részletmegoldásokat alkalmazzák. A prototípusokat laborban és élesben egyaránt kemény próbatételnek vetik alá, mielőtt a boltokba kerülnének.

A Cube több versenycsapatot is támogat, többek közt Bike Junior Team-et. A csapatban részt vevő fiatalokat nem csak a versenyekre készítik fel, és viszik el őket, hanem minden evvel járó oktatásban is részesítik őket, kezdve a szponzorokkal való kommunikáción, a közösségi szerepléseken át a fotózásokon való viselkedésig. Ezen kívül nagy hangsúlyt fektetnek a doppingmentes sportszemlélet kialakítására, és az eszerint gondolkodó utánpótlás kinevelésére.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Cube Reaction GTC Pro 29 termékkel kapcsolatban: