Az ár/érték arányban verhetetlen volt a Kross Hexagon V3, 2012. januárjában vettem akciósan mert kifutó modell volt. Igazából GT vagy Mongoose bicajt akartam venni(anno ez volt számomra az etalon) de ilyen felszereltséggel kb: 25 e Ft-al drágábban jutottam volna hozzá de elötte már kacsingattam a KTM Chicago felé ami kétszer ennyibe került és majdnem ilyen felszereltséggel volt pl: a hátsó váltó csak egy szinttel jobb nem Altus hanem Acera viszont a hajtókar ugyanilyen csak más fogkiosztással, aztán inkább úgy voltam vele hogy egy olyan gépet szeretnék amit jó árban jó felszereltséggel ki tudok fogni akciósan. Minden váltóval kapcsolatos alkatrésze Shimano a Kross Hexagon V3-nak, ez fontos volt számomra. Nagyon szép a fényezése, a hegesztés is tökéletes!
A gyári markolat kényelmetlen és műanyag a pedál.
2012.05.09. A gyári Thun középcsapágyat lecseréltem Shimano(BB-UN55) monoblokkra.
Tapasztalat: halk kattogó-ropogó hangot lehetett hallani a Shimano monoblokkból(is) és a megoldás hogy szét kell szedni majd a menetes részeket teljesen szárazra kell törölgetni és zsírral jól be kell kenni és úgy visszatenni, ezután tekerésnél megszünik ez a kattogó-ropogó hang!
Amint már írtam hogy Shimano a fék/váltókar(ST-EF50)amit nagyon szeretek, a hajtómű(FC-M191), az első(FD-TZ30) és hátsó váltó(Altus RD-M310), fogaskoszorú(MF-TZ21). A kerékpár mérettáblázat alapján(184cm) 19"-os kellett volna de kipróbálás után 21"-os bicajt vettem mert ez volt kényelmes, még így is az üléscső 16cm-re van kihúzva. Tökéletes számomra a váz geometriája, ez elötti bicajom(Schwinn Csepel Fanatic) 19"-os volt de valamiért ott tekerésnél állandóan fájt a nyakam, ennél semmi ilyesmit nem érzek! A műanyag pedált már a boltban lecseréltem alura, majd idővel a gumit(Rubena Cobra 26x1.9 krém színű) mert sokat tekerek aszfalton, és a 20 éve vásárolt Bernardi(made in Italy) üvegszálas első kerekemet is felszereltem a bicajra! Ízlés kérdése de nekem nagyon tetszik, arról nem is beszélve hogy így egyedi! Az üvegszálas keréknél 2-szer gyorsabban kopik a fékbetét de majdnem úgy fog mint a tárcsafék! Az első telóval semmi bajom, igaz az aszfalton nincs olyan igénybevételnek kitéve mint a terepen de el kell viselni a 110kg-os súlyom. Lecseréltem még a gyári markolatot Ritchey markolatra és kapott még egy kormányszarvat.
2012.06.13. Lecseréltem a felniket Vuelta Airline1-es fehér színűre illetve fekete küllőt és fehér Joytech agyat kapott! A kerékpár színe FIAT gyári színű lett(Blu Sprint) azaz "strandkorlátkék"! :D
2012.07.17. Már több mint 1000 km van a bringában és eddig jól muzsikál, párszor kell csak utánállítani a hátsó váltót és akkor minden rendben van.
2012.09.10. Ma kapott a kerékpár egy 2012-es Suntour XCM V3 HLO fehér teleszkópot(100mm-es mozgás, rugó+olajpatron) illetve egy fehér Selle MonteGrappa Liberty XXL nyerget.
2013.07.01. Fehér színű hajtókar.
2013.09.09. Már több mint 2000 km van a gépezetben, már túl vagyok jó pár esésen és ezt csak a kormányszarvon lehet észrevenni és az esést követő pár napig a lábamon illetve kezemen. :)
Aki szeret kerékpározni, én hobbi célra használom!