- Igazi romboló, ez mindenen átmegy, nagyon élveztem vele a DH-ést
- A váltás: Shimeno Deore XT RD+ váltó alig csapkod terhelés alatt is lazán pakolgatja a soron a láncot. Az első átdobóval sem volt probléma, konkrétan fel se tűnt a létezése, és ez a jó! Gond nélkül pakolta a láncot reális terhelés alatt.
- Az agyak szépen forogtak, a hátsó hallhatóan reteszelt.
- M-es vázzal mentem, a súlypont így viszonylag alacsony volt, lefeléken, ha nem kellett sűrűn kanyarodni, 29erhez képest jól irányítható volt.
- A nyereg valami isteni darab nadrág nélkül is vígan elhajtottam benne 2 órát.
- Az FSR rendszer mozgása meggyőző szépen mozog a Fox ha mozognia kell
- Merevséggel nem volt gondom.
- Ránézésre nagyon igényesen csapágyazott forgáspontok.
- Személyes kedvenc a gépen a láncfeszítő-vázvédő, egyszerű oszt nagyszerű. Kár hogy nem lehet kapni külön, csak a Stumpjumper-hez.
- A Specialized külsők tapadása lenyűgöző, ott is megfogott ahol nem gondoltam volna.
- 130mm út bőségesen elegendő volt a 29-es kerék mellett
- 29 er...A nagy kerék miatt már túl széles kormányt igényel, főleg egy 130-at mozgó fullyba, ami elég hamar ahhoz vezet, hogy fennakadsz valahol, de ez idővel szokható, de addig is ha megfeledkezel arról, hogy mivel mész könnyem lezúzad pár ujjad és lesz pár horzsolásod.
- A nagy kerék nehezebb is, mint a 26". Oké, mindenki jön azzal hogy max 2-3%-al, DE az a tömeg nagyobb kerületen helyezkedik el, emiatt ólomnehéznek tűnik, belendíteni jóval több erőt igényel, mint egy 26ost. Erre még rátett egy lapáttal hogy egy AM kerékről van szó ami nehezebb mint egy sima XC szett.
- Szűk, kanyargós, lefeléken halott A Stumjumper FSR, mivel nem tudsz gyorsan menni, oda a lendkerék effekt. Konkrétan hiába széles a kormány, könnyebben csavarodik a kezedből a kormány, a nagy tengelytáv miatt a fordulékonysága pocsék.
- A kormányszár egy sima 26"os példányon fellelehtő darab, ennek köszönhetően nagyon magas az irányítópult, sokkal jobb lenne rá nagyobb emelésű szár lefordítva.
- Az áttételkobináció nem volt rossz de erre a gépre tökéletesen illene egy XX1 rendszer, elöl alig váltottam.
- Az Avid fékeket egyetlen tömör velős magyar szóval jellemezném: FOS! A tárcsa a teszt ideje alatt bekapott egy nyolcast, be volt kopva ennek ellenére még 203/180as tárcsákkal is siralmasan fogott.( A teszgépen nagyobb tárcsa volt mint a kereskedelmi forgalomba lévő gépeken)
- Nehéz kerekek, széles szintén nehéz külsővel, nem túl bíztató, ha mászni kell. De ismét nem csalódtam a Specialized Roval kerekeiben, nehéz de merev minden irányba.
- A markolat kesztyű nélkül kényelmetlen volt. Túl kemény az anyaga.
- A tag nem zárható rendesen, csak komoly mértékű kompresszió adható rá ami kevés a pogózás kivédésehez
- Brain nélkül agyhalott az egész :) Teszt közben jól látható volt hogy sík sima terepen a Braines gépek mennyivel jobban gyosíthatók, Ezt őszintén rettenetesen hiányoltam, bár a drágább modelleken van ilyen.
- A gép orrában dolgózó Float mozása egy halom szar volt, még a bázison csorgott a nyálam hogy tyű Fox telő, de ráülve beállítva megnyomkodva hamar lelohadt a képemről a vigyor. Az útjából kb a 2/3-3/4 rész a valós, A zárása ennek sem teljes. személy szerint azt is sajnáltam hogy nem Talas került a gépbe, lást eggyel lejjebb
- Nagyon magas a gép orra, mászni egy kín volt vele.
- Dögnehéz a Comp, a tizennégy kilót szerintem fölülről veri.
- Drága. A gép jó, de ilyen állapotában nem kellene ennyiért. Brainnel, működő fékkel és mínusz 2 kilóval már okés lenne.
Amik szerintem még elférnének rajta:
- Brain
- Útállítós első villa ami totálisan lockolható pölö DT Swiss Launch Control-os villák egyike
- Teljesen lockolható tag
- Egy fékszettel pl Formula RO
- Nagy szögű negatív stucni
- Könnyebb kerék-gumi páros.
- XX1 szett
Ezekkel tökéletes lenne, bár ez megdobná az árat rendesen.
A tesztnapon ennek a gépnek a nyergében ültem a legtöbbet, így élmény van bőven.
Ez egy vérbeli AM gép, lefele a komolyabb megpróbáltatásokkal is megbírkózik, de felfele épp ellenkezőleg, igen lomha példány.