A gép jó vétel, azonban az angol nyelvű review-k pontosak vele kapcsolatban. Ha Decathlon által írt, 1-2 órás gurulásokra veszed, és sem a súlyod, sem a magad elé kitűzött célok nem extrémek, erre minden további nélkül jó is lesz. Sőt talán többre is, a következők azért nem mindenben fedik azt a felhasználást, amire árulják.
Ha azonban 110 kiló vagy és nyomsz egy Felnémet-Hollóstető-Lillafüred-Bánkút-Mályinka-Szilvásvárad-Felnémet kört vele, akkor kevés. Ilyen használat mellett a következők történnek:
Már korábbi túrákon, a kerekekről kiderül, hogy a bringa színvonalához képest lefele lógnak ki. Az utánállítgatások sem segítenek. Nekem végül egy Rose-ról vásárolt kerékszett (extreme free jack /miche/ ipari csapágyas agyak, DT küllők, Mavic felni) oldotta meg a gondokat, amelyeken most 32-es Continental gumik vannak. Ezekkel viszont nagyon gyors és nagyon kényelmes túra-sport gép válik belőle.
A Shrek tapos üzemmódban kilötyögősödött az első hajtómű. A behúzó csavar, amihez az a hülye alakú célszerszám kell, nem tudott felfeküdni a hajtókarban kialakított peremre, mivel a csőtengely fél milliméternyit kilógott. Végül a hajtókar másik oldalára beiktatott, eredetileg kormányszárhoz való alátét betélele oldotta meg a problémát, így a csavar fel tudta tolni a hajtókart a tengelyre, azóta nem lötyög. Nem tudom, hogy ez méretezési probléma vagy mi, mindnesetre a sufnituning megoldás idegesítő.
A váltás ennek ellenére időnként hülye hangokat adva nyeklett-nyaklott. Nem jövök rá mi a probléma, ha egy szétszedés-összerakás során (kocsiban szokott utazni a bevetésre, nincs még bringatartóm) össze nem gabalyodik a lánc. Nem szórakoztam, hanem széthúztam a patentszemnél, és visszafűzésnél tapasztaltam, hogy a hátsó váltót tartó fület rögzítő két csavar a kiesés határáig laza... Meghúztam, azóta nem mocorog.
Az a gyanúm, hogy a decatlhonban nem nézik át ezeket lelkiismeretesen, és főleg kicsit keményebb használat mellett ez megbosszulja magát, szóval ha valaki nem az "elgurulunk Szentendrére meg vissza" használatra veszi, jól teszi, ha következetesen végigmegy az összes csavaron és más kritikus pontokon.
A fék tényleg gyenge, hétköznapi használatra jó ez is, de a tipikus magyar lejtőn, ahol úthibák miatt nem lehet engedni neki, ott az ember keze hamar kikészül, a következő beruházás egy márkás fékbetét lesz.
Ezekkel együtt a kerékpár már kb 250 eFt, ennyiért viszont az inkább 100e Ft-tal drágább kategóriára jellemző felszereltsége van, jó kerekekkel, gumikkal.
Alapkivitelben is nagyon jó gép, ezzel a tuninggal, amit leírtam, kb a német webáruházak 300-350 ezres (attól függ, hogy áll az euró) gépeinek szintjére jut el, persze azokon már van hogy Tiagra vagy 105 váltás van. Viszont így, karbonvillával, Sora váltással-hajtással, ez egy nagyon-nagyon versenyképes ajánlat.