Masszív, strapabíró pedáltest
A kónuszos csapágyazás előnyös tulajdonságai (egyszerű, könnyen karbantartható, stb)
A pedál konstrukciója: a pedáltesbe kell bedugni a tengelyt és nem át kell dugni rajta.
A pedáltüskék konstrukciója: át kell csavarni a pedáltesten őket és nem bele abba.
A mérete.
A formája/design-ja.
A kónuszos csapágyazás hátrányos tulajdonságai (sok kis apró, ide-oda guruló golyó, nehezen eltalálható kontra-végpont, stb)
A pedáltüskék konstrukciója: torx kulcsnyílású csavarokat kell belecsavargatni
A tömege.
Az ára.
Alapvetően elégedett vagyok a pedál teljesítményével, szerencsére Nekem még nem volt vele semmilyen negatív tapasztalatom, pedig a 2013-as modellt használom.
A pedál robusztus és strapabíró, többször estem már vele, olyan eséssel is, hogy az SLX hajtómű is elhajlott (a bokámmal együtt :)), de a pedálnak meg sem kottyant.
A kónuszos megoldást elfogadom, jobb híján, mivel a Shimano-nál az egy hagyományosan sokat használt technika, és végül is működik. Ha rendesen beállítom a kontraanyát, akkor nem kotyog, szép simán fut. Az más kérdés, hogy azért néhányszor neki kell futni, amíg az ember megtalálja azt a pontot, ahol meg lehet rendesen, kotyogás mentesen szorítani, de még sincs túl szorítva. De, ezt a folyamatot kb az agyaknál is ugyanúgy le kell játszani, úgyhogy mondjuk úgy: idővel megszokja az ember. Amit nem szeretek az az, hogy nagyon apró golyókkal csinálták meg a csapágyazást, de abból legalább jó sokkal. A 3/32"-os (~ 2,4 mm) átmérőjű golyókból 48 db kell a két pedálba, hát: eléggé origami szétszedni, megtisztítani, újrazsírozni majd újra összerakni a rendszert.
Cserébe, egyben meg lehet csinálni a tengelyen az egész szereléket, majd utána azt csak simán bele kell csavarni a pedáltestbe, ami azért tetszik, mert így nagyon jól hozzá lehet férni a tengelyen a "belsőségekhez". Ez például egy határozott előny azokhoz a pedál konstrukciókhoz képest, amiknél ki kell bányászni a pedál végén a porvédő kupakot valami vágó/szúró szerszámmal, hogy hozzá lehessen férni a záróanyához. Aminek, persze, hosszabb távon egyenes következménye a porvédő kupak szó szerinti lefaragása, és ezáltal porvédő helyett porfogóvá avanzsálása. Persze, a jobb minőségű pedáloknál már gondoltak erre és le lehet szedni úgy is a kupakot, hogy nem teszi közbe tönkre azt az ember, de általában azoknál is be van süllyesztve a kónuszcsavar a pedálba , így azokat még macerásabb pont jóra "bekontrázni".
A szigetelő gumigyűrű a tengely és a pedáltest között tényleg nagyon jól szigetel, szinte mindig olyan zsírt szedek ki, aminek a színén azért látszik, hogy használódik, de por-sár-víznyomokat soha nem szoktam benne találni.
A pedálba becsavarható tüskék mennyisége, hosszúsága szerintem pont jó, de akinek esetleg hosszú, mert sajnálja a cipőjét ;), be lehet rakni kis alátéteket a csavarra, amivel 2 mm-enként lehet csökkenteni a tüskék hosszát. És szerencsére adnak egy egész készlet pót tüskét és pót alátétet hozzá. Ennél az alkatrész csoportnál még az lett jól kitalálva, hogy át kell hajtani a pedáltesten a tüskéket, és nem bele azokat, így nem kell "belelépni" a csavar fejébe pedálozáskor. Aki tudja, milyen gyűlölt dolog úgy kicsavarni tüskéket, hogy előtte ki kell kaparni belőlük a beleszáradt sarat, hogy be lehessen rakni az imbuszt, az nagyon díjazza ezt a megoldást. Másrészt viszont torx fejűek a csavarok, amit én személy szerint nem annyira szeretek, mint egy imbuszt, de ez ízlés kérdése.
Továbbá, ami mondjuk nem annyira tetszik, hogy a robusztus kialakítás ára a pedál tömege, és az szerintem is tényleg túl sok a maga 0,5 kg/pár értékével. Viszont, a mérete és a formája a 45-ös cipőmhöz nagyon jól passzol, és emiatt nagyon hatékonyan adja át a biciklinek a hajtóerőmet.
Illetve, ami szintén nem tetszik, az az ára, a 20-23 000 HUF szerintem sok érte, a 12-15 000 HUF ár lenne reális a teljesítménye alapján, dehát tudjuk, persze...SAINT...
Mondjuk, ezért a pénzért legalább jól néz ki. :)
Mindenre, ideiglenes pedálként még akár országútin (!) is el tudom képzelni, de trekking, XC, DH, AM, enduro, stb simán.