Szerszám nélküli kar távolság állítás
Jó fékerő ( megfelelő tárcsa, betét kombinációval )
Viszonylag megfizethető ár
A tömegen és a logón kívül szinte XT-t kapni
Ásványi olajos fékfolyadék, egyszerű töltés, légtelenítés
Ásványi olajos fékfolyadék miatt nekem évente szükséges elöl olajat cserélni
Kerámiadugattyúk csorbulnak
Pót alkatrészt vagy nem kapni vagy irreálisan drága, Alit kell böngészni
Az XC biciklimen elöl 4 dugattyús 7120, hátul 2 dugattyús SLX fék van. A 62 kg-hoz és az XC-hez értelmetlen a 4 dugattyús fék, de gondoltam a jobb adagolhatóság miatt felrakom. Saját betétjével és 180-s Shimano ICETECH tárcsával jól fog és Shimano-tól elvárt fékhatást és adagolhatóságot ad. Én az Avid/Sram fékeket jobban kedvelem, de azoknak is megvan az előnyük, hátrányuk. A durvuláshoz másik kerékpárt használok. Így nekem a hátsó fékolaj nem ég be egy év alatt, de az első csereérett lesz. Ezért évente teljes kar, nyereg szétszedés, olajcsere történik, elöl, hátul. 4. éve használjuk ezt a féket és idén szétszedéskor látszott, hogy a 2 kisebb dugattyú csorba. Az egyik annyira, hogy visszahelyezés után szivárgott. Alkatrészt találtam hozzá, egy készlet, 4db dugattyú, kb 14.000 Ft+szállítás, miközben a komplett nyereg 24.000 Ft+szállítás. Ezeket túlzónak találtam és Ali-n 5000 Ft-t vettem szintén egy készlet kerámia dugattyút. Ami meglátjuk, hogy fog muzsikálni.
A fék alapvetően jó, nem véletlenül tartják a legjobb ár/érték arányú féknek. De a pótalkatrész ellátottság és az ára, ha kapni, elfogadhatatlan szerintem. Sram-hoz sem olcsó eredeti alkatrészt kapni, de kapni szinte mindent. Ezért az ár/teljesítmény csak 3-s. Hiába a kedvező ár, ha később az alkatrészek drágák hozzá. Vagy Ali-t kell böngészni. Persze megértem, hogy az igazi piacnak számító hanyatló nyugaton az anyag+munkadíj szervíz költsége nagyobb mintha újat venne az illető. Így a pótalkatrész értelmét veszti ott. De mi még nem tartunk ott.
A Saint is ezeket a dugattyúkat használja, így az utcától az enduróig megállja a helyét.