2020.szeptember 8. vásároltam meg a Gepida Alboin 900 CRS trekking kerékpáromat. 1,5 év alatt 13.700 Km-t mentem vele, ezek után írom meg az eddigi tapasztalataim alapján a véleményemet. Leggyakrabban országúton és aszfalton használom, de előfordult, hogy kavicsos, múrvás terpen is közlekedek. Átlagos táv amit menni szoktam 35-50 km, leghosszabb megtett táv 106 km volt. Ami tetszik a kerékpárban. A vázgeometria, a váltókar és fékrendszer, fekete felni, külsőgumi köppeny fajtája és mintázata. Akadás mentes 30 sebességes váltás jellemzi, csendes lánc hajtással és gördülékeny menet futással. 184 cm magas és 95 kg vagyok - az 56-os vázméret volt számomra az ideális választás volt.
Akkor a tények és tapasztalatok tükrében!
A kerékpár valóban szép forma tervezésre és a festés szín kombináció is el van találva. Viszont nagyon túl van árazva ahhoz képest amivel fel van szerelve (315.000 Ft 2020 ár, 379.000 Ft 2021 ár, 439.000 Ft 2022 ár). A hátsó váltó valóban egy XT rendszer, aztán nagyjából itt az említésre méltó felszereltség ki is merült. Amit cseréltem rajta és fejlesztettem:
- Nyereg, cserélve lett. Selle Italia X-LR TM Air Cross Superflow (37.900 Ft)
- Nyeregcső cserélve lett. Shimano PRO (14.900 Ft)
- Első, hátsó kerékagyak cserélve lett. XT Deore (31.000 Ft)
- Lánc 3 alkalommal cserélve lett (4500 km futások után) - ez a használatból adódóan megnyúlott (alkalmanként 9.000 Ft)
- Hátsó fogas sor cserélve lett két alkalommal a lánccal együtt. (15.000 Ft/alkalom)
- Gyári oldaltámasz cserélve lett. Gyenge, hamar megadta magát és lötyögött, zörgött.
- Kormány stucni cserélve lett a beállítások miatt. XLC (9.000 Ft)
Ami cserét igényel most a közeljövőben a felni és a gumi a kilométer futás miatt - várhatóan 80.000 Ft lesz a kettő.
A vázban elvezetett bowdenezés zörgött, ami zavaró volt hosszú távon, ez is beavatkozást igényelt.
A folyamatos karbantartások mellet kicsit átépítve egy jobb közép kategóriás alu vázas Cross Trekking.
Kényelmes, csendes futás, gyors és jó váltás, megbízható, élmény a kerékpározás vele.
Aszfalt, murvás, kavicsos terep, hosszabb távolságokra is.