Nekem nagyon bejött, határozott kemény váltókar ha jól van beállítva úgy léptet ahogy kell mint egy forma1-es autó váltója :D méret súly nagyon baráti
felfogatása igazán lehetne két csavaros, na meg az ár se legolcsóbb
Nekem nagyon bejött, határozott kemény váltókar ha jól van beállítva úgy léptet ahogy kell mint egy forma1-es autó váltója :D méret súly nagyon baráti
felfogatása igazán lehetne két csavaros, na meg az ár se legolcsóbb
Kemény határozott váltással , pontosan működik,bovdenhúzása 2:1 arányú.Shimano kompatibilis.
Felfelé egyszerre több fokozat is váltható,lefelé fokozatonként egyesével váltható vissza.
Váltókar kézhez állításának lehetősége nincs,illetve felfelé-és lefelé dönthető természetesen.
Avid/Sram fékkarral tökéletesen összeillik,de más fékkarral sem gond a kormányon.
Bovden csere kicsit körülményes,vagy csak nekem rosszabb a lyukérzékem. :-)
Nem állítható finoman a kézhez,nem kétcsvaros bilincses a felfogatása,szerelésnél(nem bovden cserénél) meg kell bontani mindent a kormányon.
Még soha nem volt vele problémám,sem verseny közben sem egyéb más körülmények között.
Mindenkinek mindenre aki szereti a kemény,határozott váltást.
Váltás érzet finom, simább mint a deore. Kevés úton mozog. Kevés erő kell a működtetéséhez.
Remekül dolgozik az LX hátsó és Deore elsőváltóval.
Esetemben az ergonómia nehézkes, nehezen fér el az egykor gripshifthez dizájnol bumszli fékkarok mellett, szűk a hely kormányon, másnak nem biztos hogy lesz ilyen problémája.
Kitünő kar műanyagos érzete ellenére.
XC
Kiváló váltókar. Egyszerű és kicsi.
Abból fakad, hogy kicst nehéz összeállítani vele a tökéletes váltást, de amint megvan, teszi a dolgát.
Nekem kifejezetten tetszik, hogy bármilyen fékkar mellett elfér kényelmesen.
maraton, xc
Én nem sokat vártam tőle, de eléggé masszív, jól vált és a kijelzője is tökéletes.Mai napig ezt használom.Jó Shimano váltókhoz is.
Egyelőre ilyenről nem tudok.Talán az ára, szerintem...
Mindenkinek aki váltást akar a bringájára.
trigger
9/3
Shimano 2:1
260
A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).
A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).
A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.
A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.