Merida Speeder i8 városi/cruiser/fitnesz

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.6]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2012.12.)
  • Listaár: 269.000 Ft
Merida Speeder i8 2013 városi/cruiser/fitnesz városi/cruiser/fitnesz

HASONLÓ városi/cruiser/fitnesz TERMÉKEK



1-3 (3 vélemény)
Rendezés

trek1400 avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nem igaz, hogy "nehezebb" lenne a Speeder i8, mint bármely, a hasonló kategóriában lévő láncváltós kerékpár; érzésre biztosan nem nehezebb. Azért azt itt kell megjegyezni, hogy ha mérlegen ki is lehetne mutatni 0,5-1,5 kg többletet, azon emberek többsége, aki ilyen vagy erre a kerékpárra ül, nagy valószínűséggel saját magán is meg tudja találni ennek a súlytöbbletnek az "ellensúlyozási lehetőségét" ! ;-) (Ezért ül rá, nem ?)

Más előnyei : tényleg nem nagyon kell foglalkozni vele, ha jól be sikerült állítani. Megbízható kerékpár a Merida Speeder i8, jól tűri a gödröket, útvágásokat.

Hátrány

A magasságom szerinti méret (56-os; 183 cm magas vagyok) -nek nekem rövidnek tűnik a felsőcsöve.

Igényel némi gyakorlást a hátsó keréken a gumicsere, nagyon nem javallott az út mentén nekifogni elsőre, a féket is és a váltót is "műfogással" kell lekapcsolni, szóval az általam javasolt sorrend : 1. alkalom szakszervízben figyelni ! FIGYELNI !  2-3. alkalom otthon az összes rendelkezésre álló szerszámmal és csak utána szabad hosszabb útra indulni, válogatott úti szerszámzattal

A vázon nincs lehetőség semmilyen más rendszerű fék felszerelésére, és ez közvetve. de erősen korlátozza a Speeder i8 fék és váltórendszeri átépíthetőségét (nem lehet másfajta agyváltóra sem átszerelni!)

Tapasztalat

Szerintem az adott 8 áttételfokozat elegendő az átlagosnál még erőteljesebb kerékpározáshoz (mind sebességben, mind a domborzatra való tekintettel)

Azonban a gyárilag szerelt fogaskerék áttétel arány, tapasztalatom szerint nem annak a célcsoportnak lett kialakítva (42/16) akinek a gépet eredetileg tervezték, ez messze erősebb a gyári agyváltó ajánlott szerelési áttétel arányánál, ami  2:1-hez (pl : 40/20, vagy 36/18) ! Így aztán annak, aki nem az Alföldön használná, módosítani kell, különben bele fog törni a bicskája egy átlagos emelkedőbe is, és szégyen szemre tolni fogja a kerékpárt.

A gyári nyereg nekem hosszú távon sem tört; a kormány végére viszont szereltem szarvakat, hogy lehessen fogásmódot váltani.

A fékek működési sajátosságát meg kell szokni, (kicsit késve/késlekedve fog a V vagy patkó fékhez képest) de a megszokás után biztonságosan, időjárásfüggetlenül, teszi a dolgát, lassít.

Erre ajánlom

Tartós mindenes.

Ennyiért vettem
90000
12 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Gyurci avatar
7 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • nincs bajlódás fékbetét cserékkel 5-6 hetente mint a V féknél
  • nincs racsniba kerülő kosz, sár, szőr olajkombó, nem ragad bele zacskó, ág
  • nincs félreugró lánc ami a racni alá szorul
  • eddigi legkönnyebb bringám a Speeder i8
  • szerintem nagyon szép
  • agyfékhez képest elég erős, de DH stílusú embereknejk felejtős
  • felni strapabíró
  • nagyon pontos váltó
  • a bringának 0 hangja van, "ninjabike"
Hátrány
  • XT párhuzamosított V-fék után a fékerő kissé gyenge és mivel agynál hat, eleinte nagyon furcsa volt és bizonytalan nekem
  • a gyári nyereg szerintem kényelmetlen a Speeder i8-on
  • a pedál (gyári) egyik fele lapos, utcai cipős, de a másik fele domború mintha spd csavar helyek is lennének és ott nem lehet vagy kényelmetlen tekerni, ezért én szögecses fehér BMX-es wellgo -ra cseréltem
  • aki autót vezet, tudja hogy indulni csak 1-ből lehet és szépen váltogatni  fel. Ez is ilyen. 5-6ból indulni nem lehet vagy recseg. Nem is érdemes, mert hátul nagyon finom mechanika van az agyban. Lusta váltóknak nem ajánlom. Ha viszont nincs ezzel bajod, akkor nagyon szuper, könnyű és pontosan csinálja.
Tapasztalat

Én még a kormányból levágtam 2-2 cm-t mert a sorok közt jobban elférek így.  Használtan vettem, kb 1 éves volt a Speeder i8.

Erre ajánlom

Városi és túra bringa.

Ennyiért vettem
90000
Csatolt képek
Merida Speeder i8  2010 városi/cruiser/fitnesz
25 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

vklino avatar
2 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 93%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nekem körülbelül 2 éve van meg a kerékpár. Aszfalton nagyon jó vele menni. Előtte egy KTM trekkingem volt shimano LX váltóval és fékekkel. Azért cseréltem le i8-ra, mert elegem lett abból, hogy állandóan a féket és a váltót kellett állítgatni. Igaz az áttétel a Merida i8-on lehetne jobb is, mert nagyobb emelkedővel, már elég nehéz vele tekerni. Mindenki azt mondta az elején, hogy "nehéz lesz a súlya". Abszolúte nem számít a váltó és fék rendszer súlya a tekerésnél. Eddig meg vagyok vele elégedve.

Elmentem bodyscanning lézeres "bemérésre" is, és a beállításai 1cm-en belül votak. A beállítás előtt kicseréltem az egyenes kormányt. Számomra a legoptimálisabb kerékpár-beállításokat sikerült elérni a kormány cserével.

Hátrány

Kormányt kicseréltem, mert az egyenes kormány nem passzolt.

Erre ajánlom

Városi és országúti tekerésre.

Ennyiért vettem
190000
Mért tömeg
6600 g
Csatolt képek
Merida Speeder i8  2009 városi/cruiser/fitnesz
Ritka eset, földúton hajtottunk.
28 olvasó 93%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-3 (3 vélemény)
Rendezés