Marzocchi MX Pro ETA első teleszkóp

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév: 2007 (frissítve: 2008.06.)
  • Listaár: 95.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK



1-3 (3 vélemény)
Rendezés

Brollybike avatar
208 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 86%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Mozgása nagyon szép, még levegős mivolta ellenére is.

Csillapítása fix, nyílt fürdős, hidegben sem lassul jelentős mértékben.

A teleszkóp útjának 90-95%-át  kimozogja.

Az  ETA egység is remekül működik, eddig nem volt gondom vele.

Szépen lerövidíti a rugóutat és progresszívebbé teszi a villa mozgását.

A sárférőhely elegendő, a szimmeringek jól védik a villa belsejét.

8 év után elöregedtek a gyári szimmeringek, és cserére szorultak, de szerintem bőven sokáig bírták. Jelenleg Enduro Fork Seals szimmeringeket használok a villában, amik remekül védik a villát a kosztól, és a mozgása finomságát sem változtatták meg.  

Én 180 mm-es tárcsával használom, ami még nem tekeri nagyon a 76kg-om alatt.

A becsúszók felületkezelése igen jó minőségű, majd tíz éves létére is tökéletes, nem kopott meg sehol.  

A villa nem lett kotyogós az előbb említett használati idő alatt.

A villa az időnkénti olajcserén és a tisztításon kívül más karbantartást nem igényel.

A levegőt jól tartja, nem ereszti. Havonta ellenőrzöm a légnyomást, de gyakorlatilag semmit nem ereszt.

A beállító csavarok, fémből készültek, és jól tekerhetőek.

 

Hátrány

Az ára nem volt a legolcsóbb a kiadása idején.
 

Tapasztalat

Remek villa. Bárkinek bátran ajánlom a megvételét, akinek egy megbízható, relative könnyű, és szépen mozgó XC villa kell.

Erre ajánlom

XC, Maraton, AM

Ennyiért vettem
28000
Mért tömeg
1840 g
Csatolt képek
Marzocchi MX Pro ETA  2004 első teleszkóp
7 olvasó 86%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

fgm avatar
1 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, kevesebb mint 1 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
  • nagyon merev
  • nem csavarja a 160-as tárcsa
  • masszív
  • elég finoman mozog közepesre fújva
Hátrány
Csak a súlya, de ez nyílt olajfürdős Marzonál normális.
Tapasztalat
Nekem eléggé megfelel leszámítva a súlyát. Sztem ez egy nagyon jó villa. Használtan vettem, én kb egy hónapja használom és bírja a gyűrődést. Nekem nagyon megérte.
Erre ajánlom
durvább XC-re, v szolidabb DH
Ennyiért vettem
Bringával együtt
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kapos avatar
4 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Mennyire finom a mozgása?

Ez egy Marzocchi. Ennél jobb válasz nincs :-) Nagyon szépen mozog!

  • A telóutat végig kimozogja?

Igen. 100-120mm a gyári érték és ezt szépen kimozogja. Felütni még nem sikerült (75-77kg vagyok, szoktam erősebb lejtőkön, köves, gyökeres helyen tekerni).

  • A hideg mennyire változtatja meg a mozgását?

Még nem tudom. Idén télen a régi telóm használtam. Őt féltem!

  • Milyen a csillapítása?

RV (Rebound Valve) nyílt olajfürdős cartridge sebességérzékeny szeleppel

  • Hogy tűri a sarat (van hely neki, hogy elforduljon a gumi)?

Még nem sikerült eltömnöm. 2,3 gumival sem. Áztunk már el. 

  • Tárcsafék mennyire csavarja a villát?

Avid Juicy 5 180mm tárcsával, még sosem.

  • Mennyire ereszti a levegőt (ha levegős)?

Nem tapasztaltam. A Marzocchik tömitései legendásan jók - szerintem.

  • Mennyi használat után kezdett kotyogósodni?

Nem kotyog. Most 3-3500km van benne.

  • Milyen gyakori, és milyen karbantartást igényel a teló?

Tisztitás, néha egy kis levegőnyomás ellenőrzés. Mást nem.

  • Milyen minőségűek a beállítócsavarok?

Nem volt velük gond.

Hátrány
Eddig nem volt.
Tapasztalat

Klubtárs régebb óta használja ezt a tipust. Neki az ETA elszállt a telóban. Nálam semmi baja.

Hegynek felfelé iszonyat jól használható az ETA, kis dolgokat is kimozog ilyenkor is (persze keményebben és kisebb uttal). Alapból a Marzocchik szerintem a legjobb választások ár-teljesitmény tekintetben!

Erre ajánlom
XC-re, túrázáshoz, enyhe endurora. Állatkodni szerintem nem jó - a gyár legalább is nem javasolja pl. DH-ra!
Ennyiért vettem
93e
10 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-3 (3 vélemény)
Rendezés
Marzocchi logó

Marzocchi márka bemutatás

Az olasz motorsport örökségébe olyan nevek tartoznak mint a Ferrari, Lamborghini, Ducati, vagy akár a Marzocchi. A céget 1949-ben hozta létre Stefano and Guglielmo Marzocchi.

A fivérek karrierjüket a Ducati-nál kezdték mint tervezők, de hamar rájöttek, hogy saját útjukat szeretnék járni. A komplett motorkerékpárok tervezése és gyártása után úgy döntöttek, hogy a hidraulikus csillapítások készítése lesz a cég jövője. Az ’50-es évek végén a gyártó olyan márkák beszállítója volt, mint a Ducati, BMW, Cagiva, KTM vagy az Aprilia.

A ’80-as évek végén felvirágzott a hegyikerékpárok piaca. A vásárlóknak igénye támadt az első és hátsó teleszkópokra. Ennek hatására 1989-ben a Marzocchi is bemutatta első teleszkópos villájának prototípusát. A piac fejlődésével a Marzó termékei is fejlődtek, 1995-ben megérkezett a Bomber széria.

2008-ban a cég az autóalkatrészeket gyártó amerikai Tenneco csoport tulajdonába került, és neve Tenneco Marzocchi-ra változott. „Új cég, új kihívás, új kilátások, változatlan küldetés.”

A cég kínálatában egyaránt találhatóak trekking, cross country, all mountain, freeride, dh és dirt jump villák és rugóstagok is, többféle ár és tudásszinten.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Marzocchi MX Pro ETA termékkel kapcsolatban: