Merida SUB 60-V mtb

6 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2008
    (frissítve: 2008.02.)
  • Listaár: 140.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-6 (6 vélemény)
Rendezés

Vilmos23 avatar
376 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Elsősorban ez  nem saját keró hanem haveromé a SUB 60-V csak sűrűn túrázunk együtt és szoktunk csereberélni is járgányt.

Nagyon jó kialakítású igényes festésű és jól strapálható kis szerkezet.

Kormányozhatósága jó.

Geometriája megfelelő,jó vázalapanyag jellemzi,nehezebb delikvensek is ráülhetnek anélkül hogy hajolna vagy összetörne az ember alatt.

Festése elég erős évek alatt kezdett csak el kopadozni.

A gyári vfékek nagyon erősek(shimano altus/acera) sok helyzetben megfogják az embert.Hátsó fék update shimano deore hidraulikus tárcsafék.

Gyári monoblokkja meglepően sokáig húzta ahhoz képest hogy noname kinai vacak.Ez update shimano BB-UN26.

Eredeti nyerge egy K2-es volt ,kényelmes viszont nem a legszebb.

Váltása eredetileg altus és acera volt mára XT lett.Hajtókar jól bevált ezért mái napig tourneyt nyírunk mert tartós és olcsó:)

Eredeti gyári felszereltsége nem rossz de egy kis ráfordítással mégjobb lehet.

 

Hátrány

Hátránya hogy ha az ember szeretne komolyabb felhasználást sajna rá kell költeni nincs mese.

A SUB 60-V gyári teleszkópja nem volt nagy szám,egy Zoom Ultima villa ez update egy rock shox judy telóra ami viszont nagyon baba.

 

Tapasztalat

Túrák során eddig jó szolgálatot tett nem volt sok gond vele.Ez a bicaj már rengeteg átalakításon esett át igy nyerte el mai látható formáját.Gyakorlatilag már semmi sem az eredeti rajta csak a stucni meg a kormány.

Erre ajánlom

városi használat,túra,XC

Csatolt képek
Merida SUB 60-V  2009 mtb
Szerinted hasznos?

somca avatar
3 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 3 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Könnyű

Az enyémen full xt szett van, ami nagyon jól végzi a dolgát

Mavic felnik shimano aggyal

Shimano Deore / XT szett (a hajtóművet leszámítva)

Hátrány

Egyedüla a teleszkóp, ami annyira nem nyerte el a tetszésemet, de legalább lockolható.

Tapasztalat

Nekem nem ugyanez ez a típus van, konkrétan egy Merida matts sub xt.

Használtan vettem idén nyáron, miután ellopták a 3 éves Mongoose Rockadile-emet.

Nagyon kellemes meglepetés volt a másik bringa után. Valamiért úgy éreztem, hogy sokkal hatékonyabban lehet vele tekerni. Eddig csak pozitív

 

Erre ajánlom

Hobbistáknak túrázásra.

Ennyiért vettem
70.000 Ft (használtan)
Szerinted hasznos?

Adamolupo avatar
2 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 3 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny

A Deore alkatrészeknek köszönhetően, nagyon könnyű a futása és a hajtása, nekem egy régebbi Meridámhoz képest kb. 20%-al nagyobb a menetteljesítményem ezen a biciklin. Mindenki más ezt mondta, aki kipróbálta a bringámat, hogy nagyon könnyű a futása. Ehhez nyilván a külső gumik is hozzájárulnak, amik amellet, hogy aszfalton könnyen futnak, szerintem kiváló széles terepgumik is (Schwalbe Racing ralph).

A teleszkóp fölösleges munkát nem végez, tehát nem ugrál össze-viszza, a lock-outja totális merevséget ada villának, ami szintén néhány %-al javította a menetteljesítményemet, ha aszfalton használtam.

Jó a vázgeometriája is. Nem kell sem hasalni, sem karót nyelten ülni a bringán, terepen is kényelmes, mögé lehet csúszni a nyeregnek is ha meredek a lefelé, mert szűk.

A színe nagyon szép "aranymetál".

Hátrány

A teleszkóp, habár nem mozog fölöslegesen, de a legpuhább állásban is még kicsit kemény (ez nem hiba, hanem ez ilyen fajta). A bal oldali állítócsavartól senki nem várjon semmit, mert nincs funkciója. Ennél a modellnél a lock-out segítségével állítható a keménység, mivel annak nem csak néhány centis útja van, hanem ha kicsit lazítunk a kupakon, akár egy teljes kört is el tud fordulni. Így kicsitt puhább lesz a teleszkóp, illetve a becsúszószárak kenése is puhít valamennyit rajta, de még így is kemény.

A pedál kár, hogy műanyag házas, bár még nekem nem tört el, csak kicsit "nyöszörög". De szerintem a pedál legyen a legkisebb baj...

A nyeregben kicsit kevés a vájat az intim szférának, de ez csak hosszú távon érződik (Pl. nekem a Balatonkör 150-edik km-énél.

Tapasztalat

Mindent összevetve szerintem szép bringa a Merida SUB 60-V és az alkatrészei is jók és strapabíróak. Bírja a terepet is és jól gurul aszfalton is ez a Merida mtb. A hátrányok vagy apróségok (pl. pedál) vagy csak kényelmi hátrányok (teleszkóp), de funkcionálisan minden jól működik rajta és megbízható és bírja a strapát. De szerintem az árhoz képest minden a helyén van.

Erre ajánlom

Annak jó választás ez, aki aszfalton és terepen egyaránt átlagos jó tejesítményt szeretne. Aki csak terpre használja, az más teleszkóppal szerelt modellt válasszon, aki meg csak aszfalra, ahhoz meg fölösleges ilyen gumi és ilyen súlyra nehéz teleszkóp.

Ennyiért vettem
75 ezer (használtan)
Csatolt képek
Merida SUB 60-V  2009 mtb
Merida SUB 60-V  2009 mtb
Merida SUB 60-V  2009 mtb
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

zscs avatar
67 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • jól eltalált geometria
  • kényelmesen vékony, 27,2 mm-es nyeregcső
  • meglepően jó CST gumik (természetesen régen lecseréltem már őket)
  • bár nehéz, de többségében megbízható alkatrészek
Hátrány
  • funkcióját teljességgel ellátni képtelen RST Gila teleszkóp
  • a vártnál gyorsabban kopó felnik
  • nehezen adagolható X-Mission V-fékek
  • keskeny kormányfogás nem túl szépen kidolgozott kormányszarvakkal (lecseréltem)
  • műanyag "roppantógyűrű" a kormánycsapágyban
  • gyári műanyag pedál keveset bírt
Tapasztalat

A Merida SUB 60-V kerékpárt 20"-os méretben használtam, Budai-hegyek erdei útjain és több alkalommal Ausztriában, hegyi túrázásra. Alapvetően megbízható partner volt mindig, mindössze a teleszkóp és a V-fékek működtek nehezen, ami először és leginkább feltűnt. A gyári teleszkópot nem bírtam, és lecseréltem egy használt, 80mm-t mozgó levegős RockShox Duke SL-re (MotionControl-os verzióra), ami a mai napig hű és megbízható partner. A gyáriról ez sajnos nem volt elmondható... 2,5 kg-os tömege, a 80 kilóm alatt is a 90 mm-ből mindössze 25-30mm-t (!) kimozgó merevvillás viselkedése kritikán aluli volt számomra, ezért ér csak egy közepest ez a kerékpár így összességében - máskülönben egy négyest megérdemelt volna. A gyári kormány volt nekem, amivel nem bírtam megbarátkozni, amíg le nem cseréltem a stucnival együtt egy OS-es, széles low riser kormányra. A gyári egyenessel a bicaj idegesen viselkedett nagyobb sebességnél és nehékes irányíthatóságával nehezen tolerálta a kisebb hibákat. Az ülés átlagosnak mondható, a kerekek merevek és megbízhatóak az agyak - igaz, a felnik nagyon gyorsan elkoptak és cserélnem kellett őket. A nem éppen pillesúlyú hajtómű is jól tette a dolgát, de nem úgy a fékek! Egyszerűen nem bírtam rendesen beállítani őket... A sima Deore V-fékrendszer a másik bicajomon messze jobb hatásfokkal bírt és jobban adagolható volt - érdemes lecserélni szerintem. A gyári drótos, kőnehéz gumik ellenben megleptek: nagyon jól tapadnak, jó velük mászni, lassan kopnak és kevésbé hajlamosak defektre - hiába, sikeres gumiról koppintották a kínaiak a mintázatát! (WTB Wolverine)

A SUB 60-V bicaj tömegét is gyorsan le sikerült faragnom jócskán, a gyári "állítólag" 13,4 kg (pedál nélkül) nekem most legalább egy kilóval könnyebb, pedig nem túl sok mindent cseréltem és L-es a vázam. Villa 800g-mal könnyebb (mértem: 2567g-ról 1765 grammra), hajtogathatós külsőket kapott (WTB Wolverine, Nobby Nic), ahol kb. -300g ment le, illetve a kormányt és stucnit cseréltem "márkásra" (FSA, FSA OS620 M18 low riser), ami -180 gramm, ülés X-Mission helyett Fizik Nisene Sport, nyeregcső gyári X-Mission helyett Thomson Elite 27,2x410 sb15 stb.

Kisebb-nagyobb hibái ellenére összességében elégedett vagyok vele, ár/érték aránya nálam jó erős négyes a SUB 60-V.

 

Update @ 2012.02.26:

Épp átépítés alatt. Már kapott XT középcsapágyat és XT hajtókart, SRAM PG980-as hátsó sort, így sikerült levinni 12,3 kg-ra (PD-M520 SPD pedállal, lámpakonzolokkal, küllőprizmákkal, stb. együtt). Hamarosan XT első váltó, egy újabb XT hátsó váltó, XT első és hátsó váltókar is érkezik rá a minőségi váltásteljesítmény végett. Az elsőkerék újrafűzésre kerül, 2-1.8-2 mm küllőkkel és könnyebb felnivel.

Erre ajánlom

Túrák, esetleg próbaképp egy-egy XC verseny vagy maraton.

Ennyiért vettem
140000
Csatolt képek
Merida SUB 60-V  2007 mtb
6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

DuyuelRyel avatar
6 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 3 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Ár/Érték arány hozza az elvártat.

Erős váz, szépen kidolgozva. Geometriája szerintem jó, kényelmes.

Számomra jól kezelhető.

Fékkarok rövidek, 2 ujjal könnyedén használható. Persze jól be kell állítani a fékeket. V fékkel vettem, nagyrészt aszfalton használtam, ott gyakorlatilag tökéletesen fog.

Teleszkópja az árához képest jó, ezis csak beállítás kérdése.

A gyári CST gumikat is nagyrészt aszfalton használtam. Több mint 2000km-t mentem vele az elmúlt 2 hónapban, alig kopott. Jól tart az úton, a kanyarban. Hanga olyan mint a busznak, viszont mégis barátságosan fut.

Terepen jól kapaszkodik, mászik, ereszkedik. Sűrű homokot nem szereti.

Gyárilag szerelt kormányszarv.

Hátrány

2400km-t tekertem vele eddig, hátrányt nem találtam.

Kb 1000km után cseréltem le a gyári pedálokat. Az enyémen fém/műanyag pedál volt, amin műanyag, borostyán fényvisszaverők voltak, pattintósak. Ezek nálam jól tartottak. Maga a pedálszerkezet műanyagnak tűnt, erre voltak "facsavarokkal" rögzítve a taposófelületként szolgáló fogas fémlemez. Ezek kb minden 100-adik km után a rázkódástól stb. lazultak, így csavarozni kellett. Ez kár volt.

A gyári pedált több okból SPD pedálra cseréltem, ( elsődleges gond, hogy egy rosszul kivitelezett kanyarodásnál odavertem egy fém fekvőrendőrhöz és a taposófelület fémlemeze meghajlott) azóta nincs gond.

Tapasztalat

Szeretem ezt a bringát. Kényelmes, jól fut, jól kezelhető. Nagyon bejött az egyenes kormánya, a gyárilag felszerelt kormányszarv.

Szép a kivitelezése, jó a színe. A teleszkóp lehetne picit érzékenyebb, de a nagyobb egyenetlenségeknél jól működik.

Próbáltam rá felszerelni kormánytáskát, de a bóvdenek miatt nem ment. Bár lehet, hogy én vagyok béna ;o)

Erre ajánlom

Terepre nyugodt szívvel.

Országútra ugyancsak. (Gyári gumival is jó volt, a gumi bírja az aszfaltot is). Én ott használtam nagyrészt, szeretem.

Ennyiért vettem
100000
Csatolt képek
Merida SUB 60-V  2007 mtb
Szerinted hasznos?

cropi avatar
cropi
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Kurva jó a váz geometriája. Faszán mászik, lefelé nehéz fejreállni. Az árához képest a teló is megfelelően működik. A gumi mind aszfalton mind terepen tökéletes.
Hátrány
A fék egy rakat szar. Ráadásul a hátsó fék bowdenje elkezdett szakadni... Az agyakra nem lehet tárcsafékat felrakni. A pedálból a fényvisszaverő bizbasz már az első néhány kilométeren kiesett (bár ez szerintem inkább előny).
Tapasztalat
Miután mentem vele 600 km-t gondoltam írok róla valamit. Ennyi pénzért megérte megvenni, bár nagy hátrány, hogy olyan agyak vannak rajta amikre nem lehet tárcsaféket feltenni. Igy eléggé költséges lesz majd ha egyszer összejön rá a pénzem. 90%-ban terepen használom és eddigi tapasztalataim alapján ott érzi igazán jól magát. A váltó semmi különös, szépen teszi a dolgát. Fasza kis gép, a fékeket leszámítva.
Erre ajánlom
xc
Ennyiért vettem
105.000
18 olvasó 78%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-6 (6 vélemény)
Rendezés
Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida SUB 60-V termékkel kapcsolatban: